کاهش ۱۱ درصدی هزینههای مارکتینگ کلارنا با استفاده از هوش مصنوعی
فهرست مطلب
شرکت سوئدی کلارنا، فعال در حوزه فناوری مالی، گزارش کرده که موفق شده با کمک هوش مصنوعی ۱۱ درصد از هزینههای بخش فروش و بازاریابی خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ کاهش دهد. این در حالی است که تعداد کمپینهای تبلیغاتی و متریال بازاریابی آنها نسبت به گذشته افزایش یافته است. این فناوری به این شرکت در صرفهجویی قابل توجهی در هزینهها و سادهسازی فرآیندها کمک کرده است.
کاهش هزینهها و افزایش کارایی در کلارنا، نمونهای از دستاوردهایی است که بسیاری از بازاریابان با بهکارگیری هوش مصنوعی تولید محتوا به دنبال آن هستند. این شرکت همکاری نزدیکی با OpenAI، رهبر این صنعت، دارد.
صرفهجویی با استفاده از هوش مصنوعی
بیش از یک سوم (۳۷ درصد) از صرفهجوییهای بازاریابی کلارنا در سه ماهه اول به هوش مصنوعی نسبت داده میشود و این رقم معادل تقریباً ۱۰ میلیون دلار در سال است. کلارنا با کاهش هزینههای خود در بخشهای ترجمه، تولید محتوا، CRM و پروژههای خلاقیت، ۴ میلیون دلار در سال صرفهجویی کرده است. این شرکت همچنین ۶ میلیون دلار دیگر در هزینههای تولید تصویر صرفهجویی کرده بهطوری که در سه ماهه اول بیش از هزار تصویر با هوش مصنوعی تولید کرده است.
تولید محتوای هوشمند
کلارنا از هوش مصنوعی تولید محتوا برای ۸۰ درصد از تمام کپیرایتینگهای خود استفاده میکند، همچنین این شرکت از ابزاری داخلی به نام «دستیار کپی» برای این کار بهره میبرد. تقریباً ۹۰ درصد از کارکنان کلارنا از هوش مصنوعی تولید محتوا در کارهای روزانه خود استفاده میکنند.