پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات مصاحبه‌ها
تبلیغ دیجیتال ریپلیسمنت کنزاکس و رایتل در دربی مادرید

مدیرعامل کنزاکس: تبلیغ دور زمین بازی رئال مادرید از طریق یک شرکت خارجی صاحب حق پخش اجرا شد

الهه صالحی الهه صالحی
9 مهر 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرعامل کنزاکس: تبلیغ دور زمین بازی رئال مادرید از طریق یک شرکت خارجی صاحب حق پخش اجرا شد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در یک همکاری بین‌المللی با یک شرکت خارجی، تبلیغ دیجیتال ریپلیسمنت برندهای کنزاکس و رایتل در دربی مادرید از تلویزیون ایران پخش شد؛ اقدامی که با استفاده از فناوری دیجیتال ریپلیسمنت اجرا می‌شود. این فناوری امکانی را برای برندها در کشورهای مختلف فراهم می‌کند تا تبلیغات خود را به صورت منطقه‌ای برای تماشاگران در هر کشور کاستومایز کنند.

به گزارش دی‌ام برد، مخاطبان مسابقات فوتبال دنیا، سال‌هاست که شاهد یک تکنولوژی‌ تبلیغاتی در زمین‌های فوتبال هستند. این تکنولوژی توسط شرکت‌هایی که حق پخش بازی‌های فوتبال را دارند، انجام می‌شود و قابلیت این را دارد که تبلیغات اطراف زمین مسابقه را برای مخاطبان کشورهای مختلف متفاوت نشان دهد. شب گذشته هنگام نمایش دربی رئال مادرید و اتلتیکو‌مادرید که در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد، تماشاگرانی که از کانال‌‌ ورزش این بازی را دنبال می‌کردند، شاهد تبلیغات برندهای ایرانی کنزاکس و رایتل در اطراف زمین بازی بودند. در همین راستا با محمدرضا حسنی مدیرعامل ابزار کنزاکس (KENZAX) به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

تبلیغ کنزاکس که در فضای تبلیغاتی دور زمین در بازی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید از شبکه ورزش صداوسیما مشاهده شد به چه صورت اجرا شده است؟ آیا بصورت رسمی و قانونی بوده است؟

تبلیغات کنزاکس در این بازی توسط یک شرکت خصوصی ایرانی صورت گرفته و تبلیغات کاملا رسمی بوده است. در واقع یک شرکت که نماینده یک شرکت خارجی در ایران است و این تکنولوژی را دارند و به صورت رسمی با ما قرارداد بسته است. در واقع این شرکت خارجی عنوان کرده که حق پخش را از مرجع اصلی خریداری کرده و اجازه نمایش چنین تبلیغی با این فناوری را دارد.

مدیرعامل کنزاکس: تبلیغ دور زمین بازی رئال مادرید از طریق یک شرکت خارجی صاحب حق پخش اجرا شد 1

حسنی، مدیرعامل کنزاکس

نحوه قیمت‌گذاری و هزینه این تبلیغ به چه صورت بوده است؟

نحوه قیمت گذاری بسیار چالشی بود و ما ماه‌ها در مذاکره و مکاتبه بودیم؛ در ابتدا باکس‌های تبلیغاتی را به چند آژانس سفارش دادیم ولی موفق نبودند و قیمت‌های عجیب و بالایی داشتند؛ به همین خاطر خودمان به طور مستقیم ارتباط گرفتیم. نرخ تبلیغات با توجه به شبکه نمایش یعنی این که در شبکه سه یا شبکه ورزش پخش شود و اهمیت بازی متغیر است و هرچه بازی مهم‌تر باشد، قیمت به همان نسبت تغییر می‌کند؛ در بازی اینترمیلان و من‌سیتی و همچنین بازی اینترمیلان و آس میلان با تبلیغات در میانه زمین حضور داشتیم ولی متوجه شدیم که مخاطب تبلیغات میانه زمین را دوست ندارد و با اینکه این تکنولوژی تغییری در کیفیت و سیگنال ایجاد نمی کرد، اما نظراتی آمد که تبلیغات باعث شده است کیفیت تصویر پایین بیاید و به همین منظور امشب باکس دور زمین را امتحان کردیم تا ببینیم بازخوردها به چه صورت است.

صداوسیما هم سهمی از هزینه‌ای که برای نمایش این تبلیغ کرده‌اید، دارد؟

این تبلیغات سه باکس را در اختیار دارند که یکی از آن‌ها باکس میانه زمین است که تبلیغات در وسط زمین مسابقه گویی می‌نشیند و جدیدا هم استفاده می‌شود و با تبلیغات صداوسیما فرق دارد. همچنین فرش و تبلیغات سه بعدی کنار زمین از دیگر تبلیغاتی بودند که مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما در شب گذشته برای کنزاکس تبلیغات دور زمین را برای اولین بار رفتند و فکر هم می‌کنم که صداوسیما از این تبلیغ سهم دارد چرا که ما هزینه‌ای را که پرداخت می‌کنیم بین سازمان صداوسیما و این شرکت خصوصی به صورت مساوی تقسیم می‌شود.

نمایش تبلیغ در کنار دروازه‌ها هم رسمی بوده یا به سبک درج لوگو در میانه زمین مسابقه‌ها توسط صداوسیما اجرا شد؟

مدل درج تبلیغات که در گذشته‌ها به‌واسطه سازمان صداوسیما  اجرا می‌شد، ده ثانیه‌ای بود ولی با این تکنولوژی مخاطبان به صورت تمام وقت در هنگام بازی تبلغات را مشاهده می‌کنند و در ایران توسط این شرکت اجرا می‌شود.

تخمینی از تعداد مخاطب این بازی که در تلویزیون ایران پخش شد، داشته‌اید؟

تخمین دقیقی از مخاطبین امشب نداریم و سعی ‌مان بر این است همواره بازی‌های پر مخاطب‌تر را انتخاب کنیم و بسته به شبکه نمایش و بازی‌ها در تبلیغات حضور داشته باشیم.

این شرکت خارجی که عنوان کردید کارگزار رسمی شرکت است یا صاحب حق پخش این بازی؟

این شرکت یک شرکت دانش بنیان است که در بحث هوش مصنوعی فعالیت دارد و فکر نمی‌کنم در خرید حق پخش و امتیاز آن ورود کرده باشد و از منظر ما نکته‌ای که مهم است این است که ما باکس تبلیغاتی را می‌گیریم و مالک مدیا هم این عزیزان هستند.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in