پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار
گزارش فصلی جاب ویژن از بازارکار:

شدت رقابت کارجویان برای گروه‌های شغلی مارکتینگ نسبت به تابستان پارسال ۴۷ درصد بیشتر شد

الهه صالحی الهه صالحی
18 مهر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شدت رقابت کارجویان برای گروه‌های شغلی مارکتینگ نسبت به تابستان پارسال ۴۷ درصد بیشتر شد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گزارش جاب‌ویژن نشان می‌دهد تعداد فرصت‌های شغلی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو در تابستان امسال ۶ درصد کمتر از سال گذشته بوده، اما رقابت برای این مشاغل ۴۷ درصد بیشتر شده است. همچنین، میانگین حقوق‌ها در این حوزه ۳۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش دی‌ام برد، پلتفرم جاب‌ویژن روز گذشته از گزارش فصلی بازارکار رونمایی کرد. داده‌های این گزارش که از طریق رصد مداوم بازار کار و داده‌های جاب‌ویژن جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که تعداد فرصت‌های شغلی در تابستان امسال ۸ درصد کمتر از تابستان گذشته و ۱۱ درصد کمتر از فصل بهار بوده است. این گزارش همچنین اشاره کرده است که میانگین حقوق آگهی‌شده برای مشاغل در تابستان امسال ۳۳ درصد بیشتر از حقوق‌های تابستان گذشته و ۶ درصد بیشتر از فصل قبل بوده است.

متن کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.

رقابت بر سر کار در حوزه مارکتینگ ۴۷ درصد بیشتر شد

این گزارش در بخشی به وضعیت کاریابی در فصل تابستان به گروه شغلی دیجیتال مارکتینگ و سئو پرداخته است که اطلاعات آن نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی آگهی شده به صورت آنلاین در تابستان امسال ۶ درصد کمتر از تابستان گذشته و ۷ درصد کمتر از فصل گذشته بوده است.

شدت رقابت کارجویان برای گروه‌های شغلی مارکتینگ نسبت به تابستان پارسال ۴۷ درصد بیشتر شد 1

همچنین میانگین حقوق فرصت‌های شغلی آگهی شده به صورت آنلاین در تابستان امسال ۳۷ درصد بیشتر از تابستان گذشته و ۴ درصد بیشتر از فصل گذشته بوده است.

این آمار نشان می‌دهد که شدت رقابت کارجویان برای فرصت‌های شغلی آگهی شده به صورت آنلاین در تابستان امسال ۴۷ درصد بیشتر از سال گذشته و ۵ درصد بیشتر از فصل گذشته شده است.

افزایش ۵۹ درصدی در فرصت‌های شغلی حوزه روابط عمومی

جاب‌ویژن در بخش دیگری به اطلاعات مربوط به گروه شغلی روابط‌عمومی پرداخته و در آن اشاره شده است که فرصت‌های شغلی در این گروه در تابستان امسال ۵۹ درصد بیشتر از تابستان گذشته و ۶ درصد کمتر از بهار امسال بوده است.

شدت رقابت کارجویان برای گروه‌های شغلی مارکتینگ نسبت به تابستان پارسال ۴۷ درصد بیشتر شد 2

 

همچنین میانگین حقوق این فرصت‌های شغلی آگهی شده به صورت آنلاین در تابستان امسال ۲۶ درصد بیشتر از تابستان قبل و ۶ درصد بیشتر از بهار ۱۴۰۳ بوده است.

افزایش رقابت و ثبات فرصت‌های شغلی در بخش محتوا

این گزارش در بخش دیگری به گروه شغلی تولید محتوا و نویسندگی پرداخته و اشاره کرده است که فرصت‌های شغلی آگهی شده به صورت آنلاین در تابستان امسال ۱۵ درصد بیشتر از سال قبل بوده است و نسبت به فصل گذشته نیز تغییری نداشته است.

شدت رقابت کارجویان برای گروه‌های شغلی مارکتینگ نسبت به تابستان پارسال ۴۷ درصد بیشتر شد 3

براساس آمار جاب‌ویژن میانگین حقوق فرصت‌های شغلی آگهی شده به صورت آنلاین در تابستان امسال ۳۱ درصد بیشتر از سال گذشته و تنها ۱ درصد بیشتر از فصل گذشته بوده است.

نکته جالبی که در مورد این گروه شغلی به چشم می‌خورد، این است که در شرایطی که فرصت‌های شغلی در تابستان ۱۴۰۳ نسبت به بهار هیچ افزایشی نداشته‌اند و میانگین حقوق در این بازه زمانی تنها یک درصد افزایش یافته است، شدت رقابت کارجویان در تابستان ۱۸ درصد بیشتر از بهار بوده است.

جاب‌ویژن: بازیگر شماره یک این حوزه‌ایم

مقداد ولایی، هم‌بنیان‌گذار جاب‌ویژن، در این رویداد اعلام کرد که این شرکت در پنج سال اخیر توانسته سهم خود در میان پلتفرم‌های تخصصی حوزه استخدام افزایش دهد و اکنون به بازیگر شماره یک این حوزه تبدیل شده است.

او گفت: «نزدیک به۱۰۰ هزار سازمان احراز هویت شده با جاب‌ویژن همکاری می‌کنند. همراهان کارجویی جاب‌ویژن هم از ۳.۵ میلیون نفر عبور کرده و در سال گذشته ۴۰ میلیون بار ارسال رزومه داشته‌ایم. در یک سال اخیر جاب‌ویژن توانسته بیش از ۱۵۰ هزار نفر را به شغل جدیدشان برساند.»

ولایی ادعا کرد که در حال حاضر هیچ شرکت خصوصی معتبر و خوشنامی وجود ندارد که از جاب‌ویژن استفاده نکند.

متن کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی