پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گزارش دی‌ام برد از حضور فعالین حوزه مارکتینگ در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
23 آبان 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گزارش دی‌ام برد از حضور فعالین حوزه مارکتینگ در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش دی‌ام‌ برد، سیزدهمین نمایشگاه کار شریف با حضور بیش از ۴۵ کسب‌وکار در حوزه‌های گوناگون در سالن تربیت بدنی استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف، از ۲۱ الی ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

سیزدهمین نمایشگاه کار شریف در طی سه روز با محوریت و رویکردهای موضوعی «استخدام در سازمان‌های معتبر»، «ملاقات حضوری و مستقیم با مدیران سازمان‌ها»، «برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان جهت حضور حرفه‌ای در بازار کار» و «آشنایی با انتظارات کارفرمایان و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار» برگزار شد. چرایی پررنگ برگزاری این نمایشگاه، برقراری پیوند بیشتر میان صنعت و دانشگاه به‌منظور تسهیل فرایند کاریابی کارجویان و استخدام از سوی کارفرمایان بود.

ٰکارجویان در این نمایشگاه، می‌توانستند با مراجعه به غرفه‌های سازمان‌های مختلف، از فرصت‌های شغلی موجود مطلع شوند و با مدیران سازمان‌ها ملاقات حضوری داشته باشند. همچنین، کارگاه‌های آموزشی این نمایشگاه، به کارجویان کمک می‌کرد تا مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را بیاموزند و برای حضور حرفه‌ای در بازار کار آماده شوند.

در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف، کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌های مختلف، از جمله مارکتینگ و بازاریابی، حضور داشتند. مجموعه‌های اسمارتک و یکتانت نیز از جمله شرکت‌های حاضر در این حوزه بودند.

کسب‌وکارهای حاضر‌شده در سیزدهمین نمایشگاه نمایشگاه کار شریف

کسب‌وکارهای حاضر‌شده در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف

مدیر منابع انسانی اسمارتک: «نمایشگاه کار، فرصتی برای برنامه‌ریزی ورود کارجویان به بازار کار است.»

اسمارتک، شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای مارتک، در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف حضور داشت. توحید علی‌پور، مدیر منابع‌انسانی اسمارتک، هدف از این حضور در نمایشگاه را، آشنایی با کارجویان و معرفی شرکت به آنها عنوان کرد.

گزارش دی‌ام برد از حضور فعالین حوزه مارکتینگ در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف 1

علی‌پور در خصوص هدف اسمارتک از حضور در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف را، در مصاحبه با دی‌ام برد این‌چنین تشریح کرد: «نمایشگاه کار می‌تواند اولین نقطه تماس افراد با شرکت در مسیر شغلی آنها باشد. این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای برقراری ارتباط با کارجویان تازه‌کار و معرفی شرکت به آنها فراهم می‌کند. هدف ما علاوه بر ارائه فرصت استخدام، آشنایی کارجویان با شرکت اسمارتک، محصولات و تکنولوژی‌های آن است. به همین منظور، افراد باتجربه شرکت در نمایشگاه حضور داشتند تا این موارد را به بازدیدکنندگان توضیح دهند.»

وی در ادامه افرود: «ممکن است فرصت همکاری با همه افرادی که به غرفه ما در نمایشگاه مراجعه کردند وجود نداشته باشد، اما این برخورد اولیه مثبت می‌تواند در ادامه مسیر شغلی افراد تأثیرگذار باشد و شاید در آینده فرصت همکاری به وجود آید.»

توحید علی‌پور، مدیر منابع انسانی اسمارتک

توحید علی‌پور، مدیر منابع انسانی اسمارتک

مدیر منابع انسانی اسمارتک، نمایشگاه کار شریف را این‌چنین ارزیابی کرد: «نمایشگاه کار رویداد مثبتی برای بازار کار کشور است. علاوه بر شناخت شرکت‌ها و تکنولوژی‌های آن‌ها و همچنین نیازمندی‌هایشان و از سوی دیگر، ایجاد فرصت شغلی برای دانشجویان، می‌تواند تصویری بسیار خوبی به افراد ارائه دهد تا بتوانند برای ورود به بازار کار، رشد فردی و حرفه‌ای خود برنامه‌ریزی کنند. به عنوان مثال، با استک‌های فنی در شرکت‌های تک آشنا می‌شوند و در صورتی که در همان زمان تخصص لازم را در آن استک نداشته باشند، در ادامه برای کسب این تخصص برای خود برنامه‌ریزی می‌کنند.»

علی‌پور در آخر درخصوص چشم‌انداز این نمایشگاه به دی‌ام برد گفت: «به شخصه، نمایشگاه کار را به عنوان یک رویداد زیرساختی و آینده‌نگرانه برای بازار کار، شرکت‌ها و کارجویان می‌بینم، که ممکن است برای افراد در همان زمان خروجی یا نتیجه‌ای نداشته باشد، اما قطعاً از جنس سرمایه‌گذاری است که در آینده‌ی میان‌مدت و بلندمدت خروجی‌های خوبی می‌دهد.»

مدیر جذب نیروی متخصص یکتانت: «از استقبال کارجویان بسیار شگفت‌زده شدیم.»

یکتانت نیز، یکی از حاضرین در سیزدهمین نمایشگاه کار شریف بود. آزاده هرمزی، مدیر جذب استعداد‌های یکتانت در مصاحبه با دی‌ام برد، هدف از حضور در این نمایشگاه را، معرفی یکتانت به نسل جدید کارجویان عنوان کرد. هرمزی در همین خصوص گفت: «هدف ما از شرکت در این نمایشگاه، معرفی خودمان به بازار کارجویان تازه‌کار، به‌ویژه دانشجویان تازه‌فارغ‌التحصیل بود. چراکه نوع کسب‌وکار ما B2B است و نیاز به حضور در این بازار داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در نمایشگاه کار شریف حضور داشته باشیم تا بتوانیم کسب‌وکار خود را به کارجویان معرفی کنیم و دانشجویان یکتانت را به آن‌ها بشناسانیم.»

آزاده هرمزی، مدیر جذب استعدادها

مدیر جذب استعدادهای یکتانت درباره استقبال کارجویان از نمایشگاه گفت: «از استقبال کارجویان بسیار شگفت‌زده شدیم. کارجویان هم تازه‌کار بودند و هم افرادی با سابقه کار، که به دنبال تغییر مسیر شغلی بودند. به دلیل همین استقبال زیاد، مجبور شدیم تا کادر اجرایی خود را دو برابر کنیم تا بتوانیم پاسخگوی بازدیدکنندگان و کارجویان باشیم.»

آزاده هرمزی، مدیر جذب استعدادها

آزاده هرمزی، مدیر جذب استعدادهای یکتانت

هرمزی، در آخر سیزدهمین نمایشگاه کار شریف را این‌چنین ارزیابی کرد: «به‌طور کلی، نمایشگاه کار شریف، نمایشگاه خوبی بود و استقبال خوبی از آن صورت گرفت. نسل جدیدی در حال ورود به بازار کار است و دیدن این کارجویان که حدوداً بیست‌ساله بودند و مشتاقانه از نمایشگاه بازدید می‌کردند و به دنبال آشنایی با یکتانت و فرهنگ سازمانی ما بودند، برای ما جذاب بود.»

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات