لانچ
اخبار

جانبی و شاپفا در یک همکاری مشترک سیستم دراپ‌شیپینگ فول‌اتوماتیک راه‌اندازی کردند

الهه صالحی الهه صالحی
تیر ۲۴, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جانبی و شاپفا در یک همکاری مشترک سیستم دراپ‌شیپینگ فول‌اتوماتیک راه‌اندازی کردند

فروشگاه اینترنتی جانبی و پلتفرم شاپفا در یک همکاری مشترک و با هدف ساده‌‌سازی فروش آنلاین و حذف چالش‌های لجستیکی برای فروشندگان و کسب‌وکارهای نوپا سیستم دراپ‌شیپینگ فول‌اتوماتیک راه‌اندازی کردند. 

به گزارش دی‌ام برد و به نقل از فروشگاه جانبی، مجید علیخانی، مدیرعامل فروشگاه اینترنتی جانبی، از راه‌اندازی سیستم دراپ‌شیپینگ فول‌اتوماتیک برای اولین بار در ایران با همکاری پلتفرم فروشگاه‌ساز شاپفا خبر داد. این سیستم با هدف ساده‌سازی فروش آنلاین و حذف چالش‌های لجستیکی برای فروشندگان و کسب‌وکارهای نوپا طراحی شده است.

به گفته او با استفاده از این زیرساخت جدید، شبکه‌ای از تأمین‌کنندگان و عمده‌فروشان به فروشگاه‌های اینترنتی، آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی و اینفلوئنسرها متصل می‌شوند. کاربران می‌توانند بدون نیاز به خرید اولیه کالا یا درگیری با انبارداری، ارسال و پیگیری سفارش، فروشگاه خود را راه‌اندازی و مدیریت کنند. 

همچنین در این مدل جدید، کاربر می‌تواند تنها با چند کلیک، یک فروشگاه اینترنتی بسازد یا حتی از طریق صفحات شخصی خود در اینستاگرام یا تلگرام، فروش کالا را آغاز کند؛ بدون آن‌که نیازی به خرید و دپوی کالا داشته باشد. پلتفرم «شاپفا» زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده تا تامین‌کننده‌ها و فروشنده‌ها به یکدیگر متصل شوند و تمامی فرایندها از تأمین، بسته‌بندی، ارسال، پیگیری، حسابداری و تسویه، به‌صورت یکپارچه و اتوماتیک انجام ‌شود.

به گفته تیم توسعه‌دهنده، فروشنده در این مدل نیازی به جست‌وجو برای یافتن تأمین‌کننده، انبارداری، خرید لیبل‌زن یا رفت‌وآمد روزانه برای ارسال کالا ندارد. در واقع، پلتفرم یک انبار مرکزی ایجاد کرده که محصولات موجود تأمین‌کننده‌های طرف قرارداد در آن نگهداری می‌شود و فروشندگان می‌توانند از طریق پنل اختصاصی خود به موجودی این انبار دسترسی داشته باشند.

بر اساس قرارداد، محصولات تأمین‌کننده به‌صورت امانی در انبار پلتفرم نگهداری می‌شود و فروشندگان می‌توانند مستقیماً آن‌ها را به فروش برسانند. در زمان ثبت سفارش توسط خریدار، کالا از طرف پلتفرم و با نام برند فروشنده ارسال می‌شود، بدون آن‌که کاربر متوجه شود محصول از انبار مرکزی ارسال شده است.

این مدل، مشابه سیستم‌های معروفی همچون AliExpress یا dropshipping عمل می‌کند، با این تفاوت که زیرساخت آن بومی‌سازی شده و متناسب با شرایط بازار ایران طراحی شده است. فروشنده‌ها می‌توانند از فرصت داشتن مخاطب در شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند و بدون سرمایه اولیه برای خرید کالا، وارد دنیای تجارت الکترونیک شوند. از سوی دیگر، تأمین‌کننده‌هایی که در وضعیت رکودی پس از جنگ دچار کاهش فروش شده‌اند، می‌توانند محصولات خود را در اختیار این شبکه فروشنده قرار دهند و به‌صورت غیرمستقیم فروش خود را افزایش دهند.

دسترسی به اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام

نجوا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

نجوا