پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات آنلاین و E-CRM

زمان خداحافظی با آمار Open rate در ایمیل فرارسیده

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
23 مرداد 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمان خداحافظی با آمار Open rate در ایمیل فرارسیده
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پالیسی حریم‌خصوصی داده‌ها به طور دائم در حال تغییر است و چالش‌هایی را برای فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ ایجاد می‌کند. قانون حفاظت از حریم خصوصی و داده‌های آمریکا، قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کالیفرنیا و مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها، همچنین فشار مصرف‌کنندگان روی شرکت‌های بزرگ فناورانه، چشم‌انداز حریم‌خصوصی داده‌ها را تغییر داده‌است.

 تغییراتی که در زمینه حریم‌خصوصی داده‌ها ایجاد می‌شود، دنیای مارکتینگ را متحول می‌کند. به‌طور مثال، با تغییر قوانین حریم‌خصوصی داده‌ها، مارکترها برای استفاده از داده‌های شخصی با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند. این موضوع، نه تنها روی تبلیغات دیجیتال تاثیر می‌گذارد، بلکه ایمیل‌مارکترها را هم به چالش کشیده‌است.

در این مقاله، برخی از تاثیرات تغییر قوانین در حوزه ایمیل مارکتینگ را با هم مرور می‌کنیم. 

تغییر شکل مارکتینگ با قانون‌گذاری حریم‌خصوصی و فشار مصرف‌کنندگان

بیش از ۷۵ درصد ایالت‌‌های امریکا، از سال ۲۰۱۸ مقررات حریم‌خصوصی کاربران را اجرایی کرده‌اند. ۱۰ ایالت نیز قوانین جامع ایالتی حفاظت از حریم‌خصوصی را تصویب کرده‌اند. این قوانین به مرور زمان شدیدتر شده‌است. در این قوانین، اشاره مستقیمی به ایمیل مارکتینگ نشده اما مقررات سفت و سخت حفاظت از حریم خصوصی روی کار مارکترهای B2B تاثیر می‌گذارد. مارکترها باید به این موضوع توجه کنند که قانون حفاظت از حریم‌خصوصی می‌تواند به استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ آن‌ها آسیب بزند، بدون آن‌که به این مسئله فکر کرده باشند.

البته، قوانین حریم‌خصوصی تنها عوامل تاثیرگذار روی ایمیل‌مارکتینگ نیستند. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اپل، در پی تماس‌های مکرری از طرف کاربرانشان داشته‌اند، ابزارهایی را برای جلوگیری از افشای داده‌های حریم‌خصوصی آن‌ها ایجاد کرده‌اند. به‌طور مثال، گوگل ابزاری را ایجاد کرده تا شخص ثالثی نتواند کوکی‌ها را ردیابی کند و اپل سیستم حفاظت از حریم خصوصی ایمیل‌ها را راه‌اندازی کرده‌است.

چرا نرخ باز شدن ایمیل معتبر نیست؟

پالیسی‌های اخیر قوانین حفاظت از حریم‌خصوصی مانند GDPR موجب شده‌اند نرخ باز شدن ایمیل یا همان Open Rate فاصله زیادی با واقعیت کسب کند.

نرخ باز شدن ایمیل‌های کاربران اپل بیشتر از حد واقعی نشان داده می‌شوند.

کاربران اپل

چون سیستم حریم‌ خصوصی ایمیل اپل، نرخ باز شدن را از پلتفرم اتوماسیون مارکتینگ شما پنهان می‌کند و بیش از میزان واقعی محاسبه می‌کند.

چرا که روی اپلیکیشن آیفون و مک‌بوک کاربر می‌تواند ایمیل‌ها را Mark as read کرده و اپل این را بعنوان Open به سرویس ارسال ایمیل اعلام می‌کند.

کاربران Outlook

رخ باز شدن ایمیل‌ کاربران Outlook معمولاً کمتر از حد انتظار گزارش می‌شود.

بیشتر ایمیل‌هایی که از پلتفرم‌های مارکتینگ ارسال می‌شوند یک CTA «باز کردن» دارند که معمولا تصویر یا لینک هستند. ابزار Outlook به‌صورت خودکار تصاویر را دانلود نمی‌کند و تا وقتی که مشتری اقدام به لود شدن تصاویرنکند، Open منظور نمی‌گردد.

مشکل ردیابی از طریق کوکی

برخی کاربران هم به کوکی‌ها اجازه ردیابی نمی‌دهند، پس نرخ باز شدن درست مخابره نمی‌شود.

 سرویس ارسال‌کننده ایمیل شما ممکن است از کوکی های سوم شخص برای ردیابی بازدیدکنندگان استفاده کند؛ پس از آنجایی که برخی از کاربران اجازه ردیابی را به این کوکی‌ها نمی‌دهند، باز شدن ایمیل برای این کاربران نیز به سرویس ارسال‌کننده درست مخابره نمی‌گردد. 

نتیجه‌گیری

با همه این اوصاف به این نتیجه می‌رسیم که بهتر است مارکترها برای ارزیابی چنل ایمیل مارکتینگ، از معیارهایی مانند «تعداد بازدید صفحه فرود» و «نرخ تبدیل» بهره ببرند. 

Open Rate دیگر معیار مناسبی برای سنجش نیست و با پیشروی قوانین GDPR غیرواقعی‌تر هم خواهد شد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات

اسمارتک