گزارش دیام برد از رَسایی و تاثیرگذاری رسانههای استارتاپی ایران
تعداد کاربران در تعامل، ورودی سایتها و دیگر مولفههای قابل اندازهگیری، متر و معیارهای مهمی برای دیجیتال مارکترها به حساب میآیند. در گزارش پیشرو که توسط دیام برد تهیه شده میتوانید میزان تاثیرگذاری تمام رسانههای حوزه استارتاپی را در دو بخش وبسایت و شبکههای اجتماعی آنها بررسی کنید. با ما همراه باشید.
پربازدیدترین سایت خبری با رتبه 622، راه پرداخت بوده که به صورت تخصصی در حوزه فینتک و بانکداری فعالیت میکند.
اکوموتیو با رتبه 765 و آیتی ایران با رتبه 898 در رتبههای دوم و سوم قرار دارند. شنبه مگ و پیوست هم به ترتیب رتبه الکسای 1419 و 3189 را دارند که رتبههای چهارم و پنجم به آنها تعلق گرفته.
در عکس زیر هم میتوانید رتبه الکسا مابقی رسانهها را مشاهده کنید. دنیای تبلیغات و ایران ادز هم سایت ندارند و بیشترین فعالیتها آنها در شبکههای اجتماعی است.
بخش دیگر بررسی دیام برد به تاثیر این رسانهها در شبکههای اجتماعی میپردازد. همانطور که در عکس مشاهده میکنید ستون قرمز معیار سنجش بوده که نشان میدهد تکراسا در رتبه اول و دیام برد رتبه دوم از نظر میران تعداد مخاطبین در تعامل را دارند. استارتاپ دیلی و شنبه مگ و کافه مارکتینگ بهترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.
گفتنی است که معیار سنجش عبارت است از حاصلضرب میانگین انگیجمنت پیج در تعداد فالوور که به ما تعداد مخاطبین در تعامل را میدهد که یکی از بهترین روش برای مقایسه این صفحات با هم بوده است.
توییتر یکی از شبکههای اجتماعی است که ماهیت متفاوتی با بقیه شبکهها دارد. طبق گزارش، رتبه اول تا سوم پربازدیدترین اکانتها به آیتی ایران، وبنا و پیوست تعلق داشته و دیام برد و تکراسا هم در ردههای دیگر قرار دارند.
در توییتر کیفیت تعامل، پارامتری است که نشاندهنده میانگین تعداد افراد تعامل کننده در توییتهای آن اکانت به شمار میآید که این نشان میدهد آیتی ایران با رتبه اول، تعداد مخاطبین فعال بیشتری دارد.
اما در تلگرام با توجه به اینکه فیلتر است اما یکی از پربازدیدترین شبکههای اجتماعی به شمار میآید، ماجرا کمی متفاوت بوده و رسانههای بازاریابی از وضعیت بهتری برخوردارند. طبق گزارش دیام برد، میانگین بازدید هر پست در دنیای تبلیغات، ایران ادز و راه پرداخت نسبت به بقیه رسانهها بیشتر است و کافه مارکتینگ و دیام برد هم در رتبههای دیگر قرار دارند.
در هر یک از نمودارها زمانی که خط طوسی بیشتر از قرمز رنگ باشد، نشان از تعداد کاربران غیرفعال بیشتری دارد که هم میتواند نشاندهنده تعداد فالوورهای فیک باشد و هم میتواند از قدیمی بودن اکانت و کاربران باشد که فعالیت کمتری دارند.
لازم به ذکر است به دلیل اینکه دیجیاتو، زومیت، تکراتو، کلیک و … دامنه فعالیت گستردهای داشته و در دسته رسانههای حوزه تکنولوژی دستهبندی میشوند، در این دستهبندیها قرار نگرفتهاند.
کاش طول این گزارش خوب بیشتر بشه
تازه داشتم لذتشو میبردم که رسیدم به ته بسته!
گزارش مقایسه ای خوبی بود. خدا قوت
متشکر