پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

رفع تحریم کاربران ایرانی در اپلیکیشن تیک‌تاک

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
13 شهریور 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رفع تحریم کاربران ایرانی در اپلیکیشن تیک‌تاک
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کاربران ایرانی از این پس می‌توانند با استفاده از فیلترشکن در اپلیکیشن تیک‌تاک ثبت‌نام کنند، وارد آن شوند و به تماشای محتوا بپردازند. نسخه اصلی این اپلیکیشن تا پیش از این برای کاربران ایرانی غیرقابل دسترس بود.

برداشته شدن تحریم‌های تیک تاک اکنون آن را در کنار اپلیکیشنی مثل اینستاگرام که در ایران فیلتر است، قرار داده و امکان رشد محتواهای فارسی توسط کاربران در این پلتفرم در آینده نزدیک وجود دارد.

اکنون نیز نام کشور ایران در لیست کشورهایی که امکان ثبت‌نام با تلفن همراه در این شبکه اجتماعی را دارند، دیده نمی‌شود. کاربران می‌توانند بدون ثبت‌نام و یا ثبت‌نام از طریق ایمیل در این اپلیکیشن به تماشای محتواها بپردازند.

به گزارش دیجیاتو اپلیکیشن تیک‌تاک در ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ به‌صورت یک‌طرفه دسترسی کاربران ایرانی را قطع کرد و در سال‌های بعد هم توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد. لذا تا به امروز این اپلیکیشن برای عموم کاربران ایرانی حتی با فیلترشکن نیز در دسترس نبود؛ اما از چند ساعت گذشته به‌نظر می‌رسد امکان اتصال به تیک تاک به‌راحتی وجود دارد.

آمریکا با بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر، بیشترین تعداد کاربران را در این پلتفرم دارد. اندونزی، برزیل، مکزیک و روسیه به‌ترتیب با ۱۰۹.۹ میلیون، ۸۲.۲ میلیون، ۵۷.۵ میلیون و ۵۴.۹ میلیون کاربر در رتبه‌های بعدی هستند. آماری از تعداد کاربران ایرانی این اپلیکیشن تا امروز وجود ندارد. تیک تاک محبوب‌ترین اپلیکیشن نسل زد در دنیاست و براساس نمودار سنی و جنسی منتشرشده در سال ۲۰۲۳، بیشترین تعداد کاربران فعال تیک‌تاک در بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند که از این تعداد ۲۱.۵ درصد را زنان و ۱۷.۴ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. همچنین نمودار تولید محتواکنندگان محبوب در تیک‌تاک نشان می‌دهد ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها با بیش از ۵۰ درصد، این پلتفرم را زمین باز خود می‌دانند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک