سازمان لیگ حق تبلیغات دور زمین بازیهای لیگ را در انحصار گرفت
فدراسیون فوتبال در دستورالعملی جدید، حق تمام تبلیغات محیطی در لیگ برتر (تبلیغات دور زمین) را به سازمان لیگ واگذار کرده است. این موضوع با انتقاد برخی باشگاهها روبرو شده که معتقدند این اقدام غیرقانونی است.
کارگروه نظارت بر قراردادها قانونی در دستورالعمل ابلاغی خود به باشگاهها گنجانده که براساس آن تمام حق تبلیغات محیطی را در انحصار گرفته است.
به گزارش تسنیم، دستورالعمل نظارت بر قراردادها و سقف بودجه باشگاهها امروز (یکشنبه) به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به باشگاهها ابلاغ شد. دستورالعملی که در تاریخ 21 خردادماه به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده و تغییراتی در قوانین حاکم بر فوتبال ایران ایجاد کرده است.
عصر ایران نیز در این خصوص نوشته که در نگاه اجمالی به این دستورالعمل تغییراتی نسبت به دستورالعمل فصل گذشته دیده میشود که برخی از آنها جای بحث دارد. به طور مثال ماده 41 این دستورالعمل که در آن آمده است: «مستند به ماده 4 آئین نامه سازمان لیگ و بند یک و دو ماده 22 آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران، سازمان لیگ می تواند اقدام به عقد قراردادهای تجاری نماید و این قراردادها از سوی باشگاهها لازمالاجرا است و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ برتر حضور دارند باید آن را رعایت کنند. کلیه حقوق تبلیغات در استادیومهای مسابقات متعلق به سازمان لیگ است و با استناد به ماده 22 آئین نامه برگزاری مسابقات کلیه باشگاههای حاضر در لیگ برتر و دسته اول ملزم به رعایت قراردادهای مالی، تجاری، بازرگانی، رادیو و تلویزیون، مخابراتی، دیجیتالی و سایر موارد مرتبط مالی و تجاری سازمان لیگ میباشند».