پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آیا اینترنت طبقاتی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت اجتماعی است؟

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
10 دی 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا اینترنت طبقاتی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت اجتماعی است؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه

۴شنبه خبری منتشر شد مبنی بر این که اتحادیه فناوران رایانه اعلام کرده به اعضای اتحادیه اینترنت بدون فیلتر ارائه می‌دهد. این خبر که در کانال تلگرامی این اتحادیه منتشر شده بود سروصدای زیادی به پا کرد و صاحب‌نظران آن را آغازی بر اینترنت طبقاتی در ایران دانستند.

پس از این خبر، فعالان استارتاپی و اقتصاد دیجیتال کشور در اکانت توییتر خود طی واکنش‌هایی مخالفت سفت و سخت خود پیرامون این قبیل تصمیمات را اعلام کردند. از اعضای نظام صنفی رایانه‌ای تهران  و ایران گرفته تا مدیران عامل چندین استارتاپ، همگی خواستار اینترنت بدون محدودیت، رفع فیلترینگ و مبارزه با تبعیض و اینترنت طبقاتی شده‌اند.‌‌‌‌

واکنش‌ها حاکی از این موضوع است که اقتصاد دیجیتال بدون دسترسی آزاد به اینترنت بی‌معناست و دسترسی عده‌ای خاص به شبکه‌‌های اجتماعی مغایر با فلسفه وجودی آن و بهره‌گیری کسب‌وکارها از آن است. تعدادی از فعالان هم اعلام کرده‌اند که اگر چنین امکانی برایشان فراهم شود اصلا از آن استفاده نخواهند کرد و جز با اینترنت آزاد، بر راهکار دیگری قانع نیستند.

آیا اینترنت طبقاتی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت اجتماعی است؟ 1 آیا اینترنت طبقاتی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت اجتماعی است؟ 2 آیا اینترنت طبقاتی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت اجتماعی است؟ 3 آیا اینترنت طبقاتی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت اجتماعی است؟ 4 آیا اینترنت طبقاتی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت اجتماعی است؟ 5 آیا اینترنت طبقاتی در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت اجتماعی است؟ 6

‌‌‌‌ رسانه کارنگ نیز در یادداشتی این تصمیم را آغازی احتمالی بر رانتی سازمان‌دهی‌شده دانست.

بازار تجارت اجتماعی در ایران سهم قابل توجهی از اکوسیستم اقتصاد دیجیتال ایران دارد که با محدودیت‌هایی که این روزها مواجه شده رو به نابودی‌ست و اینترنت طبقاتی راهکار حل این بحران‌ها نیست.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک