پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

الگوریتم جدید اینستاگرام با محتواهای کپی شده مقابله می‌کند

مهسا بهادری مهسا بهادری
12 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
الگوریتم جدید اینستاگرام با محتواهای کپی شده مقابله می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اینستاگرام تصمیم دارد که به زودی الگوریتم این شبکه اجتماعی را به‌ روز کندتا حساب‌های کاربری که خودشان کار تولید محتوا انجام نمی‌دهند را محدود و از حساب‌های کوچک بیش از پیش حمایت کند.

به گزارش socialmediatoday اینستاگرام اعلام کرد که تصمیم دارد الگوریتم این شبکه اجتماعی را تغییر دهد و آن را به‌روز کند. هدف از این به‌روزرسانی که احتمالا تا ماه آینده رخ می‌دهد، این است که حساب‌های کاربری کوچک‌تر بیش‌تر دیده شوند. این تغییر به واسطه فشارهای شرکت ‌متا، برای افزایش تعامل با کاربران ایجاد شده و قرار است روی برخی از استراتژی‌های تولیدمحتوا تأثیر بگذارد.

سی روز محدودیت برای کسانی که تولید محتوا انجام نمی‌دهند

اینستاگرام تصمیم دارد تا حساب‌های کاربری که خودشان کار تولید محتوا انجام نمی‌دهند را محدود کند. در این اقدام که با هدف افزایش انگیزه برای تولید محتوا انجام خواهدشد، حساب‌های کاربری که در مدت ۳۰ روز، بیش از ده محتوا را بدون تغییر، از سایر حساب‌های کاربری بردارند و آن را پست کنند شناسایی می‌شوند و به دلیل نقض قانون کپی‌رایت، دست‌کم تا سی روز محتوای آن‌ها وارد اکسپلور نمی‌شود. البته استثنایی هم وجود دارد، حساب‌های کاربری که از ناشران اصلی محتوا کسب اجازه کرده باشند، دچار مشکل نمی‌‌شوند.

همچنین اینستاگرام همچنین توضیح می‌دهد که اگر در پست مجدد یک محتوا، نسخه اصلی به میزان قابل توجهی تغییر کرده باشد، این تعلیق روی حساب‌کاربری اعمال نخواهد شد. مثلا در صورت صداگذاری روی ویدیو اصلی چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

الگوریتم جدید اینستاگرام با محتواهای کپی شده مقابله می‌کند 1

افزودن برچسب به محتواهایی که از حساب‌های دیگر پست شدند

در ماه‌های آینده، حساب‌هایی که به‌طور مکرر محتوایی را از سایر کاربران پست کنند و تغییری هم در آن اعمال نکرده‌اند، در اکسپلور نشان داده نمی‌شوند. اینستاگرام با انجام این کار به دنبال هدایت کاربران به سمت محتواهای اصلی است.

زمانی که اینستاگرام تشخیص می‌دهد شما خالق اصلی یک پست هستید، ترافیک بیشتری را به سمت شما هدایت می‌کند؛ زیرا گاهی ویدیوهای بازنشر شده، ترافیک بیش‌تری نسبت به محتواهای اصلی جذب می‌کنند؛ اینستاگرام با اضافه کردن این قابلیت تلاش دارد تا تمام ترافیک را به سمت سازنده اصلی محتوا هدایت کند.

حمایت بیش‌تر از حساب‌های کاربری کوچک‌تر

در این الگوریتم همچنین اینستاگرام به‌دنبال این است که به جای حساب‌های کاربری بزرگ و شناخته شده، روی حساب‌های کوچک‌تر و جدیدتر تمرکز کند. اعمال این ماجرا، شانس یکسانی را به همه کاربران می‌دهد و با این رویکرد همه محتواها شانس یکسانی برای دیده شدن خواهند داشت.

۵۰ درصد از محتواها از طریق هوش‌مصنوعی نمایش داده می‌شوند

هفته گذشته، متا گزارش داد که ۵۰ درصد از محتوایی که کاربران اینستاگرام آن را تماشا می‌کنند، از طریق فرآیند توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به آن‌ها نمایش داده می‌شود و این به ایجاد تعامل بیشتر در برنامه کمک کرده است.

به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

پلاتین