پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نمایش تعداد کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری در اینستاگرام

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
26 مرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نمایش تعداد کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری در اینستاگرام
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اینستاگرام برای بهبود تجربه کاربران، قابلیت‌های صوتی و تصویری جدیدی را به پست‌ها اضافه می‌کند. تجربه پخش موسیقی در پست‌های IGTV، مدیران این شبکه‌ اجتماعی را به فکر استفاده از موسیقی پس زمینه در پست‌های مشترک تعاملی انداخته است. مدیران این رسانه اجتماعی در خصوص موزیک پس‌زمینه در IG چنین توضیح داده بودند: «فرقی ندارد که شما مجموعه‌ای از عکس‌های خاطره‌انگیز تابستان خود را به اشتراک بگذارید یا لحظاتی که با دوربین‌تان ثبت کرده‌اید. شما می‌توانید به پست‌های خود موسیقی اضافه کنید. افزودن موسیقی در پست‌های اینستاگرام می‌تواند احساسات و حال و هوای شما در زندگی را نشان دهد.»
اینستاگرام در نوامبر سال گذشته امکان افزودن موسیقی به عکس‌های ثابت را فراهم کرد و حالا نوبت به پخش موسیقی در پست‌های تعاملی رسیده است.  براساس گزارشی که در سایت socialmediatoday منتشر شده،‌ کاربران اینستاگرام از این به بعد می‌توانند پست یا ریل را با دعوت از ۳ دوست منتشر کنند و وقتی دوستان کاربر دعوت او را پذیرفتند، موسیقی‌ای را به این پست تعاملی اضافه کنند. پست‌های تعاملی از سال ۲۰۲۱ به اینستاگرام اضافه شده‌اند و از آن زمان تاکنون تغییرات بسیاری روی این مدل پست‌ها انجام شده است. آخرین به‌روزرسانی پست‌های تعاملی به ماه گذشته باز می‌گردد که اینستاگرام به‌طور رسمی اعلام کرد که همکاری با سه نفر در یک پست امکان‌پذیر شده است.

پست‌های تعاملی اینستاگرام

به گفته مسئولان اینستاگرام، آن‌ها می‌خواهند دسترسی به پایگاه موسیقی‌ خود را گسترش دهند. این کار در هفته‌های آتی برای کاربران این رسانه اجتماعی انجام می‌شود تا بهتر بتوانند موزیک موردنظرشان را پیدا کنند. اینستاگرام برای بهینه‌سازی کتابخانه موسیقی خود با اسپاتیفای در مکزیک و برزیل همکاری می‌کند. موسیقی نقش مهمی را در شبکه‌های اجتماعی بازی می‌کند و شرکت‌های بزرگی چون متا و تیک‌تاک از این موضوع برای رشد خود استفاده می‌کنند. اینستاگرام هم به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از متا به‌دنبال بهره‌مندی از قابلیت‌های موسیقی است. این شرکت علاوه بر آهنگین‌ کردن پست‌های تعاملی، به‌روزرسانی دیگری را نیز انجام داده است که به شمارش کامنت‌ها ربط دارد.


نمایش تعداد کامنت‌ها در پست‌های اینستاگرام

اینستاگرام در حال آزمایش قالب جدیدی برای نمایش تعداد کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری محتواست. در این قالب جدید علاوه بر نمایش تعداد لایک‌ها، تعداد کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها هم عمومی می‌شود و افراد می‌توانند در یک نگاه میزان تعامل دیگر اشخاص با پست را بفهمند.

آدام ماسری (Adam Mosseri)، مدیرعامل اینستاگرام سال گذشته گفته بود: «دوستان، زیاد استوری می‌گذارند و برای یکدیگر پیام می‌فرستند و کمتر پست می‌گذارند. اگر می‌خواهید پست‌های دوستان‌تان را از دست ندهید، باید آن‌ها را به افراد مورد علاقه‌تان اضافه کنید تا پست‌های آن‌ها برای شما نمایش داده شود.» اینستاگرام برای آن‌که افراد را تشویق کند تا پست‌های یکدیگر را ببینند، از آمار تعامل با آن پست کمک می‌کند. توسعه‌دهندگان اینستاگرام بر این باورند که این شبکه اجتماعی، با نمایش آمار لایک‌ها و کامنت‌ها می‌تواند ترس از دست دادن یا FOMO را بیشتر نشان دهد.

نمایش تعداد کامنت در پست‌های اینستاگرام

به گفته مدیرعامل اینستاگرام، افراد با دیدن تعداد کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری پست‌ دوستان‌شان به این نتیجه می‌رسند که آن‌ها هم باید همین کار را کنند. تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری، فضای اینستاگرام را رقابتی می‌کند و ممکن است تاثیرات منفی‌ای را روی نوجوانان بگذارد. اینستاگرام برای همین تاثیرات منفی در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها را به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه کند ولی حالا رویکرد متفاوتی را در پیش گفته است. مدیرعامل اینستاگرام در این مورد نوشته است: «ما نمی‌خواهیم اینستاگرام را فضایی رقابتی کنیم. ما می‌خواهیم مکانی را بسازیم که مردم بتوانند وقت و انرژی خود را صرف کسانی کنند که دوستشان دارند و به آن‌ها اهمیت می‌دهند.»

اینستاگرام با افزودن معیارهای مقایسه‌ای به دنبال تعامل مثبت است، اما پس از تجربه ناموفق نمایش تعداد لایک‌ها این کار غیرممکن به‌نظر می‌رسد و فضای اینستاگرام را بیش‌ از پیش رقابتی می‌کند. 

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات