پنهانکاری اینفلوئنسرها: 76 درصد اینفلوئنسرها تبلیغاتی بودن پست را به فالوورها اعلام نمیکنند!
یافتههای یک تیم بازاریابی در زمینه افیلیت مارکتینگ خبر از آن دارد که بیش از سه چهارم اینفلوئنسرها در اینستاگرام، چیزی درباره تبلیغاتی بودن پست خود به فالوورهایشان نمیگویند.تحقیقات این گروه بر اساس هشتگهای افشاکننده تبلیغی مثل #ad و #advertisement و … انجام شد. این 76 درصد از اینفلوئنسرها در حالی همکاریهای تبلیغاتی خود را جلو میبرند که افشای تبلیغاتی بودن پست خود را در جایی از پست، گاهی اول پست، گاهی وسط آن و گاهی هم در کامنتها پنهان میکنند.
توصیهها در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ چیز دیگری میگوید. برچسبهایی که خبر از تبلیغاتی بودن پست یک اینفلوئنسر میدهند، باید آنقدر برجسته باشند که مخاطب پست متوجه آن بشود. دفن کردن هشتگهای افشاکنندهای مثل هشتگ #ad در میان مشتی هشتگ کاری است که این تیم در جامعه آماری اینفلوئنسری خود به وفور مشاهده کرد.
کوین ادواردز که سرپرست این تیم و مدیر استراتژی جهانی Awin.com است در این باره میگوید: «افشا کردن تبلیغاتی بودن یک پست قسمت مهمی از اینفلوئنسر بودن است، آن هم نه فقط به دلیل پیامدهای قانونی آن، بلکه به دلیل شفافیت کاملی که شما باید با مخاطبین خود داشته باشید. همه ما حیرتزده شدیم وقتی فهمیدیم اینفلوئنسرهای زیادی این افشای تبلیغاتی را با شفافیت در پست خود انجام نمیدهند و آن را پنهان میکنند و امیدواریم بتوانیم با آن برخورد کنیم.»