پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

۹ راه برای افزایش فروش آنلاین

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
7 اردیبهشت 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
۹ راه برای افزایش فروش آنلاین
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و به وجود آمدن بحران اقتصادی در دنیا، بسیاری از کسب‌وکارها به فکر ایجاد راه‌های جایگزین برای افزایش فروش و درآمد خود افتادند. یکی از این راه‌ها که توجه بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی را به خود جلب کرد، ورود به عرصه فروش آنلاین با تأسیس فروشگاه آنلاین بود. با وجود اینکه تعداد زیادی از بیزینس‌ها موفق به وورد به این عرصه شدند، پس از کم شدن تب و تاب قرنطینه و خرید آنلاین، نتوانستند فروش بالای دوران کرونا را احیا کنند. به همین خاطر به دنبال راه‌هایی گشتند که به واسطه آن بتوانند فروش بیشتری داشته باشند و سود حاصل از کسب‌وکارشان را افزایش دهند.
ما در این مطلب ۱۰ راه مهم و تاثیرگذار برای رسیدن به این هدف را به شما می‌گوییم.

امکان چت آنلاین در وبسایت‌تان داشته باشید.

کاربران امروز اینترنت بیش از آنکه مایل به تماس گرفتن و تلفنی حرف زدن باشند، مایلند در همان محیط وب‌سایت، سوالاتشان را بپرسند و سریع مشکلشان را حل کنند. قرار دادن امکان چت آنلاین در سایت، هم انرژی کمتری از نیروهای انسانی شما برای پاسخگویی می‌گیرد، هم رضایت مشتری را افزایش می‌دهد.۹ راه برای افزایش فروش آنلاین 1

نظرات مشتریان را منتشر کنید.

چه شما آنلاین شاپ اختصاصی خودتان را داشته باشید و چه تنها در شبکه‌های اجتماعی‌ای چون اینستاگرام محصولاتتان را بفروشید، باید بازخوردها و نظرات مشتریان را منتشر کنید. می‌دانیم که در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار ترس زیادی از انتشار نظرات منفی و انتقادات مشتریان وجود دارد، اما شما با این کار هم شفافیت و صداقت خودتان را می‌رسانید و هم اعتماد مشتریان را جلب می‌کنید. انتشار بازخوردهای مثبت هم باعث می‌شود تا عده زیادی از افراد تشویق به خرید یک کالای خاص از شما شوند.
پس اگر آنلاین‌شاپ دارید بخش نظرات سایتتان را فعال کنید و اگر پیج اینستاگرامی دارید یک هایلات به نظرات مشتریان اختصاص دهید.

از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید.

اهمیت عکاسی در فروش آنلاین آنقدر بالاست که تاثیر مستقیم روی فروش شما می‌گذارد. علاوه بر اینکه سعی می‌کنید عکس‌های باکیفیت و شفاف از محصولتان بگیرید، باید تلاش کنید تمام ویژگی‌های یک محصول را در عکستان نشان دهید. یادتان باشد که در فروش آنلاین مشتری تنها به واسطه عکس‌های شما با محصول آشنا می‌شود. پس اگر آن عکس‌ها به اندازه کافی گویا و واضح نباشند یا باعث نارضایتی مشتری می‌شوند یا او را از خرید منصرف می‌کنند.
علاوه بر کیفیت، باید به تعداد عکس‌هایی که از یک محصول می‌گذارید هم دقت کنید. طبق یک نظرسنجی انجام شده، بیش از 60 درصد خریداران اینترنتی ترجیح می‌دهند هنگام خرید اینترنتی یک کالا، بیش از ۴ عکس از آن محصول ببینند.

بخوانید  حمایت بیت پین از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در زمان قطعی اینترنت

هم فروشگاه اختصاصی داشته باشید، هم پیج اینستاگرام

واقعیت این است که نه فروشگاه آنلاین کار اینستاگرام را می‌کند و نه اینستاگرام کار فروشگاه آنلاین را. هر کدام بازوی کمکی دیگری هستند و به شما کمک می‌کنند که به کسب‌وکارتان رونق ببخشید. پس اگر می‌خواهید فروش زیادی داشته باشید باید کارهای تبلیغاتی و جذب مشتری را از طریق پیج اینستاگرامتان انجام دهید، و بخش فروش حرفه‌ای را به آنلاین‌شاپتان بسپارید.

با تخفیف از مشتریانتان تشکر کنید.

بسیاری از کسب‌وکارها فکر می‌کنند کاربرد تخفیف فقط برای افزایش فروش و ترغیب مشتری به خرید بیشتر است. در حالی که شما می‌توانید از تخفیف برای تشکر از مشتریان قدیمی و حفظ آنها استفاده کنید. طبق آمار، مشتریان ثابت و قدیمی همواره مبلغ بیشتری نسبت به مشتریان جدید از شما خریداری می‌کنند و سود بیشتری هم برای کسب‌وکارتان به ارمغان می‌آورند. پس اگر به پاس هر خرید، مبلغی را به عنوان تخفیف وفاداری به آنها بازگردانید، نرخ بازگشت مشتریانتان را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهید.

تولید محتوا کنید.

تولید محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب هدف است. مثلا اگر شما کسب‌و‌کاری در حوزه فروش لوازم ورزشی دارید با تولید محتوا درباره موضوعاتی چون ورزش‌های کم هزینه، ورزش‌های مناسب برای سالمندان و … می‌توانید مخاطبان جدید جذب کنید.
یادتان باشد که بازاریابی محتوایی تنها شامل محتوای متنی و نوشتاری نمی‌شود. ویدیو، پادکست، وبینار و …، همه انواعی از بازاریابی محتوایی هستند که شما می‌توانید با بهره از آن فروشتان را افزایش دهید. برای تولید محتوا شما هم می‌توانید از صفحه کسب‌وکارتان در فضای مجازی استفاده کنید و هم بخش وبلاگ وبسایتتان را راه‌اندازی کنید.

بخوانید  گزارش سال 1400 دکترتامین منتشر شد

روش‌های پرداخت متنوعی ارائه دهید.

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند هزینه محصولاتشان را آنلاین پرداخت کنند و بعضی‌ها دوست دارند آن را کارت به کارت کنند یا اصلا بعد از دریافت کالا، دم در منزلشان کارت بکشند. شما با حذف یا نداشتن هر کدام از این روش‌های پرداخت، تعدادی از مشتریانتان را از دست می‌دهید. پس تا حد امکان شیوه‌های پرداختی متنوعی ارائه کنید تا مشتریان مختلف تشویق به خرید کردن از شما شوند.

اهمیت سئو را جدی بگیرید.

به این آمارها نگاه کنید:

  • ۸۵ درصد از مردم هنگام تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول از گوگل برای تحقیق کردن درباره آن استفاده می‌کنند.
  • ۳۷.۵ درصد از کل ترافیک سایت‌های تجارت الکترونیک از موتورهای جستجو چون گوگل است.
  • یک سفارش از هر ۴ سفارش فروشگاه‌های اینترنتی، از جستجو در گوگل شروع می‌شود.

این آمارها نشان می‌دهد که اگر فروشگاه آنلاینتان را از نظر سئو بهینه‌سازی نکنید، تعداد زیادی از مشتریان را از دست می‌دهید. پس هنگام تصمیم‌گیری برای استفاده از فروشگاه‌سازهای مختلف باید به امکانات آن برای سئو توجه کنید.

افزایش فروش آنلاین با دیجی‌فای

همانطور که دیدیم داشتن سایت و فروشگاه اختصاصی به صورت اتوماتیک فروش بسیاری از کسب‌وکارها را افزایش می‌دهد. شما با استفاده از فروشگاه‌سازهایی چون دیجی‌فای می‌توانید به سادگی با طی کردن چند مرحله، فروشگاه اختصاصی خودتان را بسازید و از امکاناتی چون سیستم وفاداری مشتریان، حسابداری، انبارداری، کمپین‌های تبلیغاتی و … بهره ببرید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

اسمارتک