پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

راهنمای استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ

مرجان عبدی مرجان عبدی
17 مهر 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ
زمان مطالعه: 4 دقیقه

وقتی صحبت از استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌شود، باید نکات و شرایط بسیاری را مد نظر داشته باشید تا بتوانید فردی را پیدا کنید که بتواند تیم مارکتینگ را برای رسیدن به اهداف همراهی کند. اما استخدام بهترین افراد در حوزه مارکتینگ کار آسانی نیست. بسیاری از کسب‌وکارها در انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتینگ به چالش می‌خورند و نمی‌توانند بهترین افراد را شناسایی کنند.

اما جای نگرانی وجود ندارد. زمانی که بدانید سراغ کدام روش‌های استخدامی بروید و از کدام پلتفرم‌ها برای این کار استفاده کنید، می‌توانید لیست خود را محدود به افرادی بکنید که بتوانید از میان آنها، گزینه دلخواه خود را پیدا کنید. در این مقاله درباره روش‌های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ خواهیم گفت.

ثبت آگهی استخدام در سایت‌های تخصصی

ثبت آگهی استخدامی برای جذب نیروی مارکتینگ، یکی از کارهایی است که می‌توانید برای استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ انجام دهید. برای این کار می‌توانید سراغ وب‌سایت‌هایی بروید که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند و افراد بسیاری در حوزه مارکتینگ، در این وب‌سایت‌ها حضور دارند. ایران تلنت به عنوان اولین و بزرگترین وب‌سایت کاریابی در ایران، می‌تواند انتخاب خوبی برای این کار باشد. از آنجایی که کارجویان بسیاری در حوزه مارکتینگ در ایران تلنت حضور دارند، می‌توانید آگهی استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ را در این وب‌سایت منتشر کنید و فرد واجد شرایط برای فرصت شغلی خود را پیدا کنید. برای جذب کارشناسان مارکتینگ توسط آگهی استخدامی، باید شرح شغلی خوبی آماده کنید. آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ در ایران تلنت را بررسی کنید، تا از آنها برای نوشتن شرح شغی در آگهی استخدامی خود الهام بگیرید.

آگهی استخدامی شما باید شامل یک نسخه کامل از شرح شغلی باشد تا برای افراد کارجو سوال و ابهامی به وجود نیاورد. به عنوان مثال، اگر به دنبال فردی با دانش بالا در سئو هستید، باید این نکته را در شرح شغلی در نظر بگیرید که برای واجد شرایط بودن این موقعیت شغلی نیاز به 1 تا 2 سال تجربه کار در سئو دارید. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید ثبت آگهی استخدامی در ایران تلنت را آغاز کنید.

برای ثبت آگهی استخدامی در سایت کاریابی ایران تلنت، اینجا را کلیک کنید.

استفاده از بانک رزومه

راهنمای استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ 1

در بسیاری از مواقع، انتشار آگهی استخدام، برنامه ریزی برای آن و انتظار برای جمع شدن رزومه‌ها، زمان زیادی از شرکت‌ها می‌گیرد و خب بسیاری به دنبال این هستند که فرد مورد نظر خود را خیلی سریع پیدا کنند. برای این کار نیز راه‌حلی وجود دارد. برای این کار می‌توانید سراغ وب‌سایت‌هایی بروید که در بانک رزومه خود، تعداد زیادی رزومه مرتبط با حوزه مارکتینگ دارند، تا بتوانید از آنها برای استخدام فرد مورد نظر خود استفاده کنید.

دسترسی داشتن به لیستی بزرگی از رزومه افراد، به شما کمک می‌کند تا فرد مورد نظر خود را پیدا کنید. هرچه بانک رزومه‌ی شما بزرگتر و تخصصی‌تر باشد، امکان پیدا کردن فرد متخصص برای شما بیشتر خواهد شد. البته که رزومه‌های موجود در بانک رزومه نیز، کیفیت روند استخدامی شما را افزایش می‌دهند. در ادامه درباره دیگر مزایای استفاده از بانک رزومه خواهیم گفت:

  • استفاده از بانک رزومه، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های استخدام به همراه دارد.
  • امکان بررسی رزومه و نمونه کارهای کارجویان، در این روش راحت‌تر است.
  • بانک رزومه، شانس بیشتری برای یافتن افراد واجد شرایط فراهم می‌کند.
  • امکان دریافت رزومه‌های مرتبط‌تر و با کیفیت‌تر، در این روش زیاد است.
  • در این روش، به مخاطبان بیشتری دسترسی خواهید داشت.
  • در برخی وب‌سایت‌های کاریابی، پنل مدیریتی برای بررسی رزومه‌ها دارید.
  • در بسیاری از رزومه‌ها، به اطلاعات حقوق و دستمزد درخواستی کارجویان دسترسی دارید.
  • در بانک رزومه، به اطلاعات کامل‌تری از کارجویان که فراتر از رزومه است، دسترسی دارید.

هدهانت

هنگامی که به دنبال بهینه‌سازی فرآیند استخدام خود هستید، می‌توانید برای بهبود روند استخدام خود، به جستجو به روش هدهانت نیز فکر کنید. در واقع، در برخی موارد، هدهانت به شما کمک می‌کند تا سراغ افرادی بروید که دقیقا برای موقعیت شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ مناسب هستند و تمام ویژگی‌ها و الزامات شغلی شما را دارند.

در هدهانت، کارشناسان استخدام به دنبال افرادی خاص در زمینه مارکتینگ می‌روند که حتی ممکن است به عنوان کارجو نیز شناخته نشوند. چیزی که در مورد هدهانت نسبت به روش‌های استخدامی دیگر متفاوت است، این است که تکنیک مرسوم برای این روش، تحقیق است و فرد استخدام کننده مستقیم سراغ افرادی می‌رود که در کار خود حرفه‌ای و متخصص هستند و حتی ممکن است در شرکتی دیگر مشغول به کار باشند.

البته از این روش برای تمام فرصت‌های شغلی سازمان نمی‌توان استفاده کرد. اما گاهی اوقات، کارآمدترین گزینه‌ای است که شما دارید. در واقع، هدهانت در مقایسه با روش استخدام سنتی می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • در این روش، شما افراد منفعل با به اصطلاح Passive Candidates را هدف قرار می‌دهید.
  • در زمان و پول صرفه جویی می‌کنید.
  • به دنبال فردی می‌روید که کاملا برای سازمان و تیم مارکتینگ مناسب است.
  • می‌توانید افرادی را پیدا کنید که حتی مهارت‌هایی دارند که از مجموعه مهارت‌های مد نظر شما بیشتر است.
  • می‌توانید در این روش استخدامی، تمام کارها را محرمانه پیش ببرید.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید فرد مناسب برای موقعیت شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنید، ابتدا باید به درک درستی از خواسته‌های خود از این فرد برسید. پس از آن می‌توانید با یکی از این روش‌ها، او را پیدا و در تیم مارکتینگ استخدام کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک