پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

کارشناس ديجيتال مارکتينگ: از شغل‌های پردرآمد با مزایای زیاد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
16 آذر 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کارشناس ديجيتال مارکتينگ: از شغل‌های پردرآمد با مزایای زیاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نه تنها شیوهٔ زندگی، کار و تفریح‌های ما در طول این سال‌ها به‌شدت تغییر کرده است، بلکه دنیای بازاریابی و تبلیغات هم عوض شده است. حالا دیگر کسب‌وکارها می‌توانند مستقیماً مشتریانی را هدف بگیرند که نیاز دارند.

از طرفی هم برقراری ارتباط با مشتری از طریق کانال‌های مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان شده است. همین موضوع شرایطی را فراهم کرده است که کسب‌وکارها بتوانند توجه و اعتماد مشتریان بالقوه را راحت‌تر از قبل جلب کنند.

اما سفر از دنیای سنتی به دنیای دیجیتال مستلزم دانش و مهارت است. به همین خاطر هم موقعیت شغلی جدیدی به‌نام کارشناس دیجیتال مارکتینگ شکل گرفته است؛ کارشناسی که به کسب‌وکارها کمک می‌کند از این فرصت بهره ببرند.

قرار است در این مقاله شما را با این موقعیت شغلی بیش از پیش آشنا کنیم؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

تغییر و تحولات عصر دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ قصهٔ امروز و دیروز نیست، بلکه سال‌هاست سروکلهٔ آن پیدا شده است؛ ولی به جرئت می‌توان گفت که چیزی مثل همه‌گیری ویروس کرونا باعث نشد کسب‌وکارها به این نوع بازاریابی روی بیاورند.

البته این بیماری فقط یک تلنگر بود تا کسب‌وکارها متوجه شوند از چه فرصت نابی بی‌بهره مانده‌اند.

اما عصر دیجیتال چه تفاوتی با دنیای سنتی دارد؟ شاید مهم‌ترین تفاوت آن‌ها، نحوهٔ خرید و تصمیم‌گیری مصرف‌کننده‌ها باشد.

اغلب مردم ساعت‌ها صرف تحقیق دربارهٔ محصول و خود برند می‌کنند؛ از جست‌وجو در گوگل گرفته تا بررسی نظرات مردم در شبکه‌های اجتماعی. پس از آن هم تمام گزینه‌ها را به‌راحتی و فقط با چند کلیک مقایسه می‌کنند که در آخر، بهترین گزینه را پیدا کنند.

از طرفی هم مصرف‌کننده‌ها سعی می‌کنند با استفاده از ابزارهای دیجیتال و اینترنت، کارهای خود را راه بیندازند؛ از خرید ماست گرفته تا رزرو تور و هتل.

با تحولات ایجادشده در رفتار مصرفه‌کننده‌ها، شغل‌ها و وظایف جدیدی در کسب‌وکارها به وجود آمد که کارشناس بازاریابی دیجیتال یکی از آن‌هاست.

یکی از راه‌های ورود به بازار هم شرکت در دوره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ است و یکی هم کارآموزی؛ جلوتر دربارهٔ این مسیر بیشتر صحبت می‌کنیم.

استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش

بر اساس یک تحقیق از کل جمعیت ۷ میلیارد نفری جهان، ۲.۱۴ میلیارد نفر تا سال ۲۰۲۲ به خرید آنلاین روی خواهند آورد. سوال مهم این است که چگونه می‌توان با استفادۀ مؤثر از زمان و پول، مخاطبان بازار را پیدا کرد و مورد هدف قرار داد؟ چگونه می‌توان بازدیدکنندگان وب‌سایت را به خریدار تبدیل کرد؟

پاسخ این سؤال فقط یک چیز است؛ استفاده از بازاریابی دیجیتال. صاحب هر کسب‌وکار هم دو راه پیش روی دارد:

یا یکی را استخدام کند و کارها را به او بسپارد یا به سراغ آموزش‌های آنلاین دیجیتال مارکتینگ برود و فعالیت‌های بازاریابی را خودش برعهده بگیرد.

اغلب اوقات، کسب‌وکارها (به‌غیر از ارتش‌های تک‌نفره) گزینهٔ اولی را انتخاب می‌کنند تا بتوانند از تجربه و دانش کارشناس‌های بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش بهره ببرند.

آن‌ها به‌خوبی تفاوت بین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ را می‌شناسند و می‌دانند کدام‌یک برای فروش مناسب است. از طرفی هم راه‌وروش ارزیابی عملکرد را بلدند و به کسب‌وکارها کمک می‌کنند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

حالا این شمایید که باید تصمیم بگیرید می‌خواهید از این بازاری که هنوز اشباع نشده است، برای کسب درآمد بهره ببرید یا دست روی دست بگذارید.

انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش

راه‌های رسیدن به مشتری در دنیای بازاریابی دیجیتال بسیار است؛ ولی کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بداند کدام کانال برای چه هدفی مناسب‌تر است. از مهم‌ترین کانال‌های برای افزایش فروش، می‌توان به ۳ مورد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات در گوگل

این کانال را می‌توان بهترین راه برای افزایش سریع فروش در نظر گرفت؛ چون در کمتر از چند ساعت، تبلیغ شما در صفحهٔ نتایج جست‌وجو به مشتریانی نمایش داده می‌شود که قصد دارند چیزی بخرند.

تاثیر این کانال در فروش بسیار زیاد است و به همین خاطر، اغلب کارشناس‌های دیجیتال مارکتینگ حداقل در یک دورهٔ آموزش گوگل ادز شرکت می‌کنند.

  • تبلیغات هدفمند کلیکی (موضوعی، کلیدواژه‌ای و رفتارمحور)

در این نوع تبلیغات، مخاطبی را هدف می‌گیرید که ویژگی‌ها، نیازها و علایق آن تا حدود زیادی به مشتری ایدئال شما نزدیک است. از طرفی هم می‌توانید مشتریان را بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مثل سن و میزان درآمد هدف بگیرید.

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شاید چیزی در این دنیای جدید به‌اندازهٔ شبکه‌های اجتماعی مردم را به خود مشغول نکرده باشد. در این شبکه‌ها، می‌توانید مستقیماً با مشتری در ارتباط باشید و در کنار آن هم از نقش مهم اینفلوئنسرها در تصمیم‌گیری مردم به نفع خود بهره ببرید.

کارشناس ديجيتال مارکتينگ: از شغل‌های پردرآمد با مزایای زیاد 1

مزایای کارشناس دیجیتال مارکتینگ بودن

در بخش‌های قبلی، به این موضوع اشاره کردیم که بازار به‌شدت به کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد؛ ولی آیا این تنها دلیل برای ورود به این بازار است؟ خیر!‌ بیایید چند مورد دیگر را هم بررسی کنیم:

  • آزادی در انتخاب تخصص

بازاریابی دیجیتال زیرمجموعه‌های فراوانی دارد که می‌توانید در یکی از آن‌ها، به‌صورت تخصصی کار کنید یا کل کار را در دست بگیرید. مثلاً می‌توانید در زمینهٔ سئو به‌صورت تخصصی فعالیت کنید و از این راه درآمد کسب کنید.

  • کار از راه دور

نه‌تنها می‌توانید با شرکت‌های ایرانی از راه دور کار کنید، بلکه با تقویت زبان انگلیسی، کلی موقعیت خارجی هم وجود دارد. خوبی این فرصت شغلی هم این است که شما حتماً نباید حضوری در شرکت باشید و کسب‌وکارها هم برای کاهش هزینه‌های خود با دورکاری شما موافقت می‌کنند.

شما می‌توانید بین زندگی شخصی و کاری خودتان تعادل ایجاد کنید؛ چون فقط به اینترنت برای انجام کارهای‌تان نیاز دارید. همین موضوع باعث می‌شود از شر ترافیک و رفت‌و‌آمدهای بی‌مورد خلاص شوید.

  • مدل‌های مختلف کسب درآمد

شما نه‌تنها می‌توانید استخدام شوید، بلکه می‌توانید حتی آژانس خودتان را هم راه بیندازید. در این شرایط، پروژه‌های بیشتری می‌گیرید و به‌تبع‌آن، درآمدتان هم بیشتر است.

برای اینکه وارد بازار کار شوید هم به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید. بیایید در بخش بعدی، دربارهٔ این موضوع حرف بزنیم:

چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

مراحل رسیدن به این شغل:

  • دوره‌های پروژه‌محور مناسبی را انتخاب کرده و در آن‌ها شرکت کنید. اگر هم هزینۀ دوره زیاد است، می‌توانید به‌صورت خودآموز شروع به کار کنید یا در یک شرکت به‌عنوان کارآموز استخدام شوید. یوتیوب و منابع آموزشی خارجی مثل گوگل گاراژ و هاب‌اسپات نقطهٔ خوبی برای شروع به حساب می‌آیند؛
  • مهارت‌های نرم و سخت مرتبط را بیاموزید و روزبه‌روز اطلاعات خود را تکمیل‌تر کنید؛
  • پوزیشن شغلی در یک شرکت مناسب را انتخاب کنید و مشغول به کار شوید؛
  • با گذشت چند سال و تلاش بی‌وقفۀ، شما به کارشناس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای تبدیل خواهید شد؛
  • اکنون وقت آن است که ترفیع رتبه داشته باشید.

اگر می‌توانید بدون خسته‌شدن آزمون‌و‌خطا کنید، دیتاهای به‌دست‌آمده را هزاران بار سبک‌سنگین کنید، با ابزارهای مختلف سروکار داشته باشید، همین الان دست‌به‌کار شوید و اولین اقدامات لازم را انجام دهید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک