«فروشگاه» و «کلینیک» با هدف تکمیل زنجیره ارزش کاربران به هرلایف افزوده شد
فهرست مطلب
فرشاد عبادی مدیر کسبوکار هرلایف اعلام کرد که «فروشگاه» و «کلینیک» با هدف تکمیل زنجیرۀ ارزش کاربران به هرلایف راه اندازی شده است.
به گزارش دیام برد، فرشاد عبادی، مدیر کسبوکار هرلایف پیرامون راه اندازی فعالیتهای جدید هرلایف در گزارش خود به دیام برد با اشاره به برندهای اصلی زرینو تحت عنوان «هرلایف» و «پیندیس» میگوید که هرلایف بهتازگی از قابلیت جدید خود با نام «کلینیک» و «فروشگاه» رونمایی کرده است.
مدیرکسبوکار هرلایف میگوید: «در ابتدا هرلایف به عنوان یک اپلیکیشن تقویم قاعدگی (Digital Period Tracker) فعالیت خود را آغاز کرد اما به تازگی پس از همکاری مشترک با تیم پزشکی پژوهشکده سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران، امکان ویزیت آنلاین یا مشاورۀ آنلاینِ پزشکی تحت عنوان «کلینیک» در دستهبندیهای مرتبط با حوزه سلامت زنان به این اپلیکیشن اضافه شد. حال برای تکمیل زنجیره ارزش برای کاربران، بخش فروشگاه با هدف ارائه محصول بهداشت و سلامت در هرلایف رونمایی شده است.»
قصد نداریم به خانومی یا دیجیکالا تبدیل شویم
بخش کلینیک در آپدیت جدید اپلیکیشن هرلایف و بخش فروشگاه در نسخه PWA اضافه شده است و در حال حاضر ۳۰ درصد از کاربران هرلایف به فروشگاه دسترسی دارند. البته هرلایف اعلام کرده است که تا ۱۰ روز آینده دسترسی به این بخش در اختیار همه قرار خواهد گرفت.
کاربران میتوانند با ورود به بخش کلینیک در گروههای مختلفی مانند: زنان و زایمان، پوست و مو، تغذیه، عمومی و داخلی، مامایی، اطفال، روان پزشکی و خون و سرطان از پزشکهای حاضر در این پلتفرم، مشاوره متنی بگیرند. البته این پلتفرم اشاره کرده است که به زودی امکان مشاوره تلفنی نیز به این بخش اضافه خواهد شد.
در بخش فروشگاه نیز کالاهای مختلفی در دستهبندی مراقبت پوست و مو، بهداشت فردی، جنسی و بانوان، سلامت و درمان و مکملها برای خرید در اختیار کاربران قرار گرفته است که در صورت خرید، میتوانند سفارشات خود را همان روز در تهران تحویل بگیرند.
با اینحال مدیر کسبوکار هرلایف بر این باور است که این پلتفرم قصد تبدیل شدن به فروشگاههایی مانند خانومی یا دیجیکالا را ندارد. عبادی در این رابطه توضیح میدهد: ««نیاز کاربران هرلایف که برخواسته از تیکتها و فضای ارتباط ما با آنها و همچنین بررسی نمونههای موفق جهانی بود، نشان میداد که آنها مایلند محصولات بهداشت و سلامت خودشان را نیز از این طریق خریداری کنند. نکتهای که باید به آن دقت کرد، این است که فروشگاه هرلایف قرار نیست به چیزی شبیه دیجیکالا، خانومی یا روژا تبدیل شود. نگاه ما این است که بتوانیم به واسطه داروخانهها محصولات باکیفیت را به دست مشتریان هرلایف برسانیم.»
او با اشاره به اینکه این فاز یک این فروشگاه است، ادامه میدهد: «فازهای بعدی را میتوان اینطور تعریف کرد که فروشگاه و کلینیک قرار است یک تجربه جدید برای کاربر خلق کند. این تجربه مبتنی بر دریافت داده از کاربر و ارائه پیشنهاداتی به او مبتنی بر این دادهها است. تلاش ما براین است که در قدمهای بعدی سعی کنیم در جاهایی که کاربران به ارتباط با تیم پزشکی نیاز دارند، این ارتباط را با کمک کلینیک ایجاد کنیم و بعد از تجویز یا تشخیص، کاربران را به کانال فروشگاه هدایت کنیم.»
عبادی میگوید که صرفاً ارتباط بین کاربر و پزشک و یا صرفاً فروش محصول بهداشت و سلامتی (H&B) کافی نیست. صنعت سلامت دیجیتال در دنیا به سمت طراحی و ارائه خدمت و محصول شخصی سازی شده و به اصطلاح (Value Based Care) حرکت کرده است. ما در تلاش هستیم علاوه بر ارائه ابزارهای مرتبط با سلامت زنان، به واسطۀ داده مسیر سلامتی شخصیسازی شده را طراحی و اجرا کنیم.
مدیر کسبوکار هرلایف در ادامه در رابطه با استراتژیهای بازاریابی برای این محصولات جدید میگوید: «در حال حاضر اپلیکیشن هرلایف پایگاه کاربران فعال ماهانه و بیشتر از یک میلیون نصب فعال دارد و برنامههای جسورانهای برای مارکتینگ در سال آینده داریم.»