پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

برند HelloFresh به دلیل ارسال ۸۰ میلیون ایمیل اسپم ۱۴۰ هزار پوند جریمه شد

الهه صالحی الهه صالحی
17 بهمن 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برند HelloFresh به دلیل ارسال ۸۰ میلیون ایمیل اسپم ۱۴۰ هزار پوند جریمه شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برند HelloFresh که در حوزه غذاهای بسته‌بندی شده فعالیت دارد، به دلیل ارسال حدود ۸۰ میلیون ایمیل و یک میلیون پیامک توسط Information Commissioner’s Office دفتر کمیسر اطلاعات (ICO) جریمه شد.

اگر شما هم از انبوه پیامک‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی که هر هفته از سوی برندهای مختلف برای شما ارسال می‌شود، به ستوه آمده‌اید و حتی در مواردی ارسال لغو۱۱ هم کارساز نیست، احتمالا خواندن این خبر دل‌تان را خنک می‌کند و به این نتیجه می‌رسید که این موضوع، تنها محدود به ایران نیست.

در حقیقت شرکت HelloFresh اخیرا به دلیل اجرای یک کمپین‌ بازاریابی گسترده در سال ۲۰۲۲ از سوی ICO محکوم به نقض آشکار اعتماد و وادار به ۱۴۰ هزار پوند جریمه شده است.

ماجرا از این قرار بود که پس از اجرای یک کمپین مارکتینگی گسترده که در آن از ایمیل و پیامک به عنوان ابزارهای اصلی استفاده شده بود، ICO ۱۴ شکایت مستقیم و ۸ هزار و ۷۲۹ اعتراض از سوی مردم دریافت کرد.

اندی کوری، سخنگوی این نهاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: زمانی که مردم با رگبار ایمیل و پیامک‌های این برند مواجه می‌شدند، به درستی نمی‌دانستند که چطور باید دریافت این پیام‌ها را قطع کنند و حتی در مواردی که با تماس مستقیم از این برند درخواست کرده بودند تا آنها را از لیست ارسال خود خارج کند، HelloFresh اهمیتی به این درخواست‌ها نداده بود!

این همه ماجرا نیست! ICO با اندکی تحقیقات بیشتر متوجه شد که HelloFresh تا ۲۴ ساعت بعد از اینکه مشتریانش از اکانت‌های خود را روی این پلتفرم پاک می‌کردند، همچنان از اطلاعات آنها برای بازاریابی‌ استفاده می‌کرده است.

در پاسخ به همه این اتهامات، این برند اعلام کرده است که اکنون سیاست‌های مارکتینگی خود را در ارسال ایمیل و پیامک تغییر داده است؛ چرا که مشتریانش را در اولویت می‌داند و تعهدات خود را برای محافظت‌ از اطلاعات آنها بسیار جدی خواهد گرفت.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک