موجسواری هاینز روی یک ترند؛ تولید سسهای واضحا کچاپ، ظاهرا رنچ!
ماجرا از اینجا شروع شد که یکی از طرفداران تیلور سوئیفت عکسی در پلتفرم ایکس منتشر کرد که در آن تیلور سوئیفت در یک رستوران با یکی از طرفداران خود عکس گرفته بود. این کاربر در توضیح این عکس نوشته بود: «تیلور سوئیفت در حال خوردن یک تکه مرغ به همراه کچاپ و یک سسی که رنچ به نظر میرسید، بود» این توییت تنها در ۱۰ روز ۵۴ هزار لایک و ۳۲.۹ میلیون بازدید گرفت. جالبترین نکتهای که عمده کاربران در واکنش به این عکس به آن اشاره کرده بودند، خود تیلور سوئیفت نبود! بلکه جزئیاتی مانند مرغ یا سس ظاهرا رنچ بود و همین هم برای شرکت سس هاینز کافی بود تا یک بازی تبلیغاتی درجه یک را با این اسطوره موسیقی کانتری شروع کند.
به گزارش Marketing mag، برندهای زیادی تلاش کردند تا سوار این موج شده و از آن به نفع خود استفاده کنند؛ موجسواریهایی که غالبا در حد یک توییت یا پست باقی ماندند؛ به طور مثال اکانت رسمی KFC با بازنشر این پست نوشت: «ملکه سس رنچ» توییتی که ۲۸۶ هزار بار دیده شد و قطعا در بین تمام تلاشهای این برندهای برای سوار شدن روی موج وایرال شدن این موضوع، هاینز از همه موفقتر عمل کرد.
هاینز بدون هیچ اشارهای به تیلور سوئیفت در اینستاگرام یک عکس ساده منتشر کرد که به سرعت وایرال شد. هاینز در این عکس دو سس سفید و قرمز را نشان داده بود که در زیر سس قرمز نوشته شده بود: واضحا کچاپ و زیر سس سفید نوشته بود: ظاهرا سس رنچ!
البته ماجرا همینجا متوقف نشد؛ در روز بعد این برندعکسی از یک شیشه کلاسیک سس هاینز منتشر کرد که روی شیشه نوشته شده بود: کچاپ و ظاهرا رنچ!
اینجا بود که لشکر هواداران تیلور سوئیفت روانه صفحات برند هاینز شدند و این صفحات را با کامنت بمباران کردند. آنها با استقبال شدید از این سس که ترکیبی از کچاپ و رنچ به نظر میرسید، علاقمندی شدید خود را برای داشتن یک شیشه سس با چنین برچسبی ابزار کرده بودند و خب؛ هاینز دقیقا به حرفشان گوش داد تا بیشتر از این موج سواری کند.
چند روز بعد هاینز در اینستاگرام خود اعلام کرد که قصد دارد رقابتی را راه بیندازد که جایزه آن ۱۰۰ شیشه سس با برچسب «کچاپ و ظاهرا رنچ» است! هاینز اعلام کرد که برای شرکت کردن در این مسابقه تنها کافی است تا ۱۰ اکتبر این پست را لایک کنید و کسی را که دوست دارید این سس را با او بخورید تگ کنید و از هشتگهای #SeeminglyRanch #ItHasToBeHeinz #Sweepstakes استفاده کنید!
نتیجه؟ در همین لحظه که شما این پست را میخوانید، این مسابقه هنوز ادامه دارد و هزاران نفر زیر پست کامنت گذاشتهاند.
نکتهای که باید در اینجا به آن توجه کرد این است که علیرغم اینکه هاینز در این تبلیغات خود اصرار داشته که این همان ترکیبی است که تیلور سوئیفت در حال خوردن آن بوده و تلاش کرده آن را به عنوان یک سس جدید با عرضه بسیار محدود معرفی کند، این برند از سال ۲۰۱۹ دقیقا چنین ترکیبی را روانه بازار کرده و آن را سس کرانچ نامیده است؛ موضوعی که به نظر میرسد از دید هواداران پروپاقرص این خواننده به دور مانده است. با اینهمه جدا از نبوغ هاینز در مارکتینگ و موج سواری، احتمالا بتوان این اقدام این برند را بتوان مارکتینگ موثر اما بسیار کم هزینهای برای هاینز دانست چراکه علیرغم ادعای این مجموعه در رابطه با ارائه یک سس جدید به عنوان «سس ظاهرا رنچ» درواقع میتوان گفت تمام هزینه این تبلیغات برای هاینز، ۱۰۰ شیشه سس رنچ و طراحی لیبلهای جدید برای این سسها بوده؛ این نبوغ مارکتینگی آفرین ندارد؟