مکدونالد در یک کمپین خلاقانه مسکات شرور خود را دوباره روی صحنه میآورد
فهرست مطلب
مکدونالد در ماه گذشته و همزمان با اعلام تغییراتی در منوی برگرهای کلاسیک خود، اعلام کرد که Hamburglar مسکات شرور و دوست داشتنی خود را دوباره بازمیگرداند، با این تفاوت که برای این مسکات این بار یک ماشین هم طراحی شده است و همبرگلار با خودروی خود شهر به شهر در تلاش برای دزدی همبرگرهای جدید است.
به نقل از MarketingDive، بسیاری از برندها مسکات خود را دارند و مشتریان و مردم نیز با این مسکاتها آشنا هستند. اما احتمالا بتوان مکدونالد را از معدود برندهایی دانست که تنها به داشتن یک مسکات اکتفا نکرده است و در کنار مسکات اصلی خود در دهه ۷۰ میلادی یک کاراکتر شرور اما دوست داشتنی به نام همبرگلار را متولد کرد که در آن دهه در تبلیغات حضور فعالی داشت. این مسکات ضدقهرمان هرچند که از طرفداران پروپاقرص برگرهای مکدونالد بود، عموما در سناریوهای تبلیغاتی این برند در تلاش بود تا به رستورانهای مکدونالد دستبرد بزند.
نکته جالب درباره همبرگلار این است که هرچند بارها در سناریوهای تبلیغاتی مکدونالد ایفای نقش کرده اما به غیب شدن برای مدتهای طولانی نیز عادت دارد و آخرین باری که سروکلهاش در تبلیغات پیدا شده بود، به سال ۲۰۱۵ برمیگردد.
اما به نظر میرسد که همزمان با تغییرات جدید منوی بیگمک این برند، همبرگرهای جدید با نانهای نرمتر، پنیر ذوبشدهتر، سس زیادتر و پیاز سفید و آبدار درون برگرها، همبرگلار را وسوسه کرده است تا از غار تنهایی خود دربیاید؛ با این تفاوت که این بار این مسکات شرور با خودروی خود که برگرکودا نام دارد، به جاده زده است تا شهر به شهر به شعب مکدونالد سر زده و برگر بدزدد. به همین دلیل مکدونالد با اعلام ویژگیهای ظاهری خودروی همبرگلار از مشتریان خود درخواست کرده است تا در صورت رویت این خودرو، کدهای روی آن را اسکن کنند تا از مکدونالد جایزه بگیرند.
مارکتینگ به روش نوستالژیبازی
به نظر میرسد که مکدونالد تلاش خود را کرده است تا با این کمپین خلاقانه ضمن پروموت منوی جدید خود و تشویق مردم به امتحان کردن این برگرها، کمی با مشتریان قدیمی خود نوستالژی بازی کند؛ چرا که این مسکات در طول اینسالها تغییرات زیادی کرده بود اما همبرگلاری که مکدونالد در این تبلیغها از آن استفاده کرده، درواقع نسخه دهه ۷۰ است.
البته این تنها اقدام مکدونالد برای نوستالژی بازی نیست. این برند در ماه نوامبر هم کلکسیونهای McNugget Buddy خود را برای اولین بار پس از ۲۵ سال برگردانده است و نتیجه این رویکرد مارکتینگی که ترکیبی از نوآوری در منو و خلاقیت هوشمندانه بوده باعث شده است تا مک دونالد در سه ماه سوم سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی در فروش باشد.