پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل تبلیغات سرچ مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی می‌کند

زهرا محبی زهرا محبی
27 اسفند 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل تبلیغات سرچ مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل به‌تازگی و در به‌روزرسانی جدید خود، از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده است که هدفش بهبود عملکرد تبلیغات جست‌وجو (سرچ اد) است. به طور کلی، برای اینکه کسب‌وکار با مخاطبان مورد نظر خودش ارتباط برقرار کند، باید بتواند روند تغییر سرچ و تغییرات رفتار مصرف‌کننده را رصد کند. گوگل ادز در همین راستا و برای کمک به مارکترها در دستیابی به نتایج بهتر در کمپین‌های جست‌وجوی خود، تغییرات عمده‌ای در بستر خود ایجاد کرده است تا جای خلاقیت بیشتر و عملکرد بهتر کسب‌وکارها باز شود.

با هوش مصنوعی، دارایی‌های جدید ایجاد کنید

در گوگل ادز، افزونه‌های تبلیغاتی را دارایی (Asset) نامیده‌اند. یکی از این تغییرات، ایجاد خودکار دارایی‌های تبلیغاتی با استفاده از هوش مصنوعی گوگل است. گوگل همیشه تلاش می‌کند که بهترین تبلیغ در زمان مناسب به فرد مناسب ارائه می‌شود؛ که چنین چیزی، می‌تواند با داشتن طیف گسترده‌ای از دارایی‌های خلاقانه و مرتبط به دست آید. اما این کار هم ساده نیست و ایجاد سرفصل‌ها و توضیحات اضافی گوگل ادز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای مقابله با این مشکل، گوگل در رویداد Google Marketing Live سال گذشته، «دارایی‌های ایجادشده به صورت خودکار» را معرفی کرد.

این ویژگی به تبلیغات جست‌وجو اجازه می‌دهد که مناسب‌ترین ترکیب‌های دارایی را نشان مخاطب دهد، که شامل دارایی‌های جدید تولیدشده بر اساس کانتکست تبلیغات، مانند لندینگ پیج است. در حال حاضر، دارایی‌های ایجادشده به طور خودکار به عنوان یک نسخه باز بتا و به زبان انگلیسی، در دسترس همه تبلیغ‌کنندگان است. استفاده‌کنندگان اولیه این به‌روزرسانی، شاهد افزایش 2 درصدی در تبدیل‌های خود بوده‌اند که با یک هزینه قابل مقایسه به ازای هر تبدیل در میان ادگروپ‌ها قابل دسترسی است.

علاوه بر این، این به‌روزرسانی شامل تغییرات زیر است:

  • Ad Strength به طور خودکار دارایی‌های ایجادشده و موجود را هنگام تعیین رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد.
  • دارایی‌هایی که به طور خودکار ایجاد شده‌اند از ورودی‌های ارائه‌شده‌ای همچون مانند کلمات کلیدی، برای سفارشی‌سازی سرفصل‌ها و مرتبط بودن‌شان به کوئری سرچ‌شده استفاده می‌کنند.
  • هر دارایی‌ای که در حساب شما به طور خودکار ایجاد شده است و شما تمایل دارید که آن‌ها را در تبلیغات خود لحاظ نکنید، قابل حذف است.

مطلب مرتبط: گوگل دیسکاور چیست؟ 

هدف جدید در «جذب مشتری»

گوگل همچنین یک هدف جدید در بخش جذب مشتری را برای کمپین‌های جست‌وجو در سطح جهانی ارائه کرده است. این قابلیت مارکترها را قادر می‌سازد که با استفاده از پیشنهاد قیمت هوشمند و داده‌های شخص اول (First-Party Data)، کانال ثابتی از مشتریان جدید را برای خود بسازند. مارکترها با ترکیب هدف جدید جذب مشتری گول و استراتژی‌های پیشنهادی مانند به حداکثر رساندن ارزش تبدیل با ROAS تارگت‌شده (Return on Advertiser Spend)، می‌توانند مشتریان جدیدی را اولویت‌بندی و کشف کنند که برای کسب‌وکارشان ارزشمندتر هستند.

هدف جدید جذب مشتری دارای دو حالت زیر است:

  • ارزش بالاتر مشتری جدید: برای مشتریان جدید بیشتر از مشتریان فعلی پیشنهاد قیمت دهید.
  • فقط مشتریان جدید: فقط برای مشتریان جدید پیشنهاد قیمت دهید.

ویژگی‌های نسخه جدید گوگل ادز شامل «ایجاد دارایی‌های جدید به‌طور خودکار» و «هدف جذب مشتری» می‌توانند در 3 امر به مارکترها کمک کنند؛ افزایش ارتباط و تعامل تبلیغات با مخاطبان، دستیابی و ارتباط با مشتریان جدید و نهایتا بهبود و افزایش عملکرد کمپین. به گفته گوگل، این به‌روزرسانی قرار است در روزهای آینده برای همه کاربران منتشر شود.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک