پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل فهرست پرجست‌وجوترین کلمات ۲۰۲۳ را منتشر کرد

الهه صالحی الهه صالحی
21 آذر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل فهرست پرجست‌وجوترین کلمات ۲۰۲۳ را منتشر کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

درست در آستانه سال جدید میلادی، شرکت گوگل فهرستی از کلماتی منتشر کرده است که در سال ۲۰۲۳ بیشتری آمار جست‌وجو را به خود اختصاص داده‌اند. البته گوگل در سالگرد ۲۵ سالگی خود اقدام جالب دیگری نیز انجام داده و بخشی جدید به نام کپسول زمان را ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد دانش خود را در مورد رویدادهای مهم ۲۵ سال گذشته محک بزنند.

 

به گزارش Tech Crunch گوگل در جدیدترین بررسی سالانه خود، ترندهای جست‌وجوی سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. این بررسی، تلاش کرده است تا محبوب‌ترین موضوعات جستجو شده در زمینه‌های مختلف را نمایش دهد.

به طور مثال در بخش طرز تهیه غذا، سه غذای بیبیمباپ (کره‌ای)، اسپتو (مالزیایی) و پاپدا (اندونزیایی) پرجست‌وجو شده‌ترین دستورالعمل‌های پخت غذا بوده‌اند.

فیلم باربی، اوپنهایمر و جاوان نیز رتبه اول تا سوم جست‌وجو را در بخش فیلم و جنگ غزه و اسرائیل، زیر دریایی تایتانیک و زلزله ترکیه رتبه اول تا سوم بیشترین جست‌وجو را در بخش اخبار داشته‌اند.

در بخش ورزشکاران نیز به نظر می‌رسد که دامار هملین، کیلین ام‌باپه و تراویس کلسی و در تیم‌های ورزشی اینتر میامی، لس آنجلس لیکرز، النصر، منچسترسیتی و میامی هیت بیشترین جست‌وجو را توسط کاربران داشته‌اند.

در کتگوری بازی‌ها، هاگوارتز لگسی، لست آو آس و کانکشنز نیز پر سرچ‌ترین بازی‌ها در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند. البته لست‌آو‌آس در بخش سریال‌ها نیز پرجست‌وجوترین بوده است و به نظر می‌رسد این سریال هیجان‌انگیز و آخر زمانی توانسته است در سال ۲۰۲۳ مخاطبان زیادی پیدا کند.

گوگل فهرست پرجست‌وجوترین کلمات ۲۰۲۳ را منتشر کرد 1

گوگل همچنین پرجست‌وجوترین ابزارهای بخش گوگل لنز را معرفی کرده است که براساس آن به ترتیب کاربران بیشتر ترنسلیت، هنر و سرگرمی، تکست، اجوکیشن و شاپینگ را جست‌وجو کرده‌اند.

نکته‌ای که در رابطه با این آمار باید به آن توجه کرد این است که گوگل این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که این اطلاعات را براساس منطقه‌ هم فیلتر کنند. این موضوع به صاحبان برندها و مارکترها کمک می‌کند تا ترندهای روز را در منطقه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارند، شناسایی کرده و از آن برای فعالیت‌های مارکتینگی خود الهام بگیرند.

علاوه بر ترندهای سال، گوگل در سالگرد ۲۵ سالگی خود، اطلاعاتی از تمام ‌ترندهای این ۲۵ سال منتشر و آن را کپسول زمان نام‌گذاری کرده است. این اطلاعات به کاربران اجازه می‌دهد که دانش خود را در رابطه با رویدادهای کلیدی و ترندهای این ۲۵ سال آزمایش کنند.در این کپسول زمام همچنین اطلاعاتی شامل فهرست‌های سالانه محبوب‌ترین فیلم‌ها، کتاب‌ها، بازیگران و غیره بر اساس فعالیت‌های جستجوی گوگل ارائه شده است.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک