پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

فیلترشدن گوگل تگ‌منیجر، آمار بازدید سایت‌های ایرانی را با افت مواجه کرد

الهه صالحی الهه صالحی
28 آبان 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فیلترشدن گوگل تگ‌منیجر، آمار بازدید سایت‌های ایرانی را با افت مواجه کرد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اخبار حاکی از این است که از روز جمعه ۲۶ آبان ماه دسترسی کاربران داخل کشور به سرویس گوگل تگ منیجر با اختلال گسترده روبرو و این موضوع منجر به افت شدیدی در آمار بازدید سایت‌های ایرانی شده است.

ظاهرا براساس تغییراتی که از روز جمعه روی ساختار فیلترینگ کشور اعمال شده دسترسی به فایل gtm.js در بسیاری از اپراتورهای کشور مسدود شده است و این عامل باعث شده است تا تگ منیجر اجرا نشده و ابزارهای مانند گوگل آنالیتیکس که از طریق تگ‌منیجر در اکثر وب‌سایت‌ها اجرا می‌شوند درست کار نکند.

به نقل از زومیت، ظاهرا برخی از روش‌های دور زدن فیلترینگ در کشور از طریق پروتکل ریلیتی و به واسطه‌ی تگ‌منیجر، کار می‌کنند و احتمالا به همین دلیل محدودیت روی تگ‌منیجر اعمال شده است. هنوز مشخص نیست که محدودیت روی تگ‌منیجر با علم بر تاثیرات منفی آن روی کسب و کارهای آنلاین انجام شده است یا خیر اما این محدودیت باعث می‌شود دسترسی سرویس‌های ایرانی به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای آنلاین دنیا محدود شود.

گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) ابزار مدیریت تگ است که به وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب این امکان را می‌دهد تا بتوانند تگ‌ها، کدها و اسکریپت‌ها را به صورت مدیریت شده و بدون نیاز به دخالت توسعه‌دهندگان به وب‌سایت خود اضافه کنند.

تگ‌ها، قطعه‌های کدی هستند که به تحلیل و پیگیری رفتار کاربران و اطلاعات مربوط به وب‌سایت کمک می‌کنند. این ممکن است شامل کدهای آنالیتیک، تبلیغات دیجیتال و غیره شوند.

استفاده از گوگل تگ‌منیجر به مدیران وب‌سایت و توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به تغییر کدهای اصلی وب‌سایت، تگ‌ها را اضافه، ویرایش یا حذف کنند.

مطلب مرتبط: 11 روش برای افزایش بازدید سایت

خودنویس
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک