پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نمایش نام فارسی سایت‌ها (Site name) در نتایج جست‌وجو گوگل فعال شد

عاطفه سلحشور عاطفه سلحشور
20 شهریور 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمایش نام فارسی سایت‌ها (Site name) در نتایج جست‌وجو گوگل فعال شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نام سایت‌ها در گوگل قبلا تنها به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ژاپنی قابل نمایش بود؛ اما الان با به‌روزرسانی جدید گوگل، نمایش نام سایت‌ها به تمامی زبان‌ها و در هر دو ابزار دسکتاب و تلفن همراه فعال شده است.

به بیان دیگر، زمانی که شما مطلب یا نام سایتی را جست‌وجو کرده باشید، متوجه نمایش عنوان سایت‌ها به زبان فارسی می‌شوید. در صورتی که قبلا این‌طور نبوده و خیلی از سایت‌های ایرانی به دلیل عدم پشتیبانی گوگل از زبان فارسی در این بخش، از عنوان انگلیسی استفاده می‌کردند.

برخی از سایت‌ها در ساختار عناوین مطالب و صفحات خود از عنوان استفاده می‌کردند که این ویژگی جدید گوگل باعث شده دیگر نیازی به اضافه کردن نام سایت به ساختار عناوین صفحات نباشد.

برای درک کاربرد این تغییر در سئو به این مثال توجه کنید:

قبلا از این ساختار استفاده می‌شد: «سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ – دی‌ام برد»

تا الان وبمسترها و تولیدکنندگان محتوای ایرانی برای درک بهتر کاربر از سایت مقصد، نام فارسی سایت‌شان را به انتهای عنوان سایت (Title) اضافه می‌کردند. اما در آپدیت اخیر با اضافه شدن نمایش نام فارسی سایت‌ها به صورت اتوماتیک به بالای آدرس (طبق تصویر زیر) دیگر نیازی به اضافه کردن عنوان به انتهای تیتر نیست و این کمک می‌کند که تایتل‌های طولانی‌تری تنظیم کرد.

تفاوت نتایج گوگل قبل و بعد از آپدیت سپتامبر ۲۰۲۳

تفاوت نتایج گوگل قبل و بعد از آپدیت اخیر

همچنین گوگل اشاره کرده که از این به بعد نام سایت‌ها برای دامنه‌ها (به عنوان مثال، example.com) و زیردامنه‌ها (به عنوان مثال، subdomain.example.com) نیز به تمامی زبان‌ها پشتیبانی خواهد شد؛ اما برای زیرشاخه‌ها (به عنوان مثال، example.com/subdirectory) هنوز این تغییر اعمال نشده است.

اگر بخواهیم در تکامل نام‌ سایت‌ها در گوگل دقیق‌تر بشویم به اطلاعات زیر می‌رسیم:

  • اکتبر 2022: نام دامنه سایت‌ها در نتایج جست‌وجوی تلفن همراه و در زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی پشتیبانی شد.
  • آوریل 2023: نام سایت‌ها برای دسکتاپ نیز در چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی  نمایش داده شد.
  • می 2023: نام سایت‌ها در گوگل به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی در زیردامنه و فقط در نتایج جست‌وجوی تلفن همراه به نمایش درآمد.
  • ژوئیه 2023: نام‌ سایت‌ها با مستندات بهتر و راه‌حل‌های پشتیبانی شده بهبود یافته و دقیق‌تر شدند.
  • سپتامبر 2023: نام سایت‌ها اکنون به همه زبان‌های دنیا و در تمامی مناطق کار می‌کند.

کنترل نام سایت‌ها و فاوآیکون

گوگل در ماه اکتبر توضیح داد که جست‌وجوی گوگل از روش‌های مختلفی برای برای شناسایی نام سایت‌ها استفاده می‌کند؛ اما شما همچنان می‌توانید از داده‌های ساختاریافته (اسکیما) در صفحه اصلی سایت‌تان استفاده کرده و به گوگل اطلاع دهید که نام درست سایت‌تان چیست.

همچنین گوگل پیشنهاد داده فاوآیکون یا نماد سایت، خود را دوباره بازبینی کنید تا نماد سایت‌تان را با آخرین دستورالعمل‌های متناسب با آن بهبود داده و از نمادی با حداقل 48 پیکسل استفاده کنید.

این به‌روزرسانی چه اهمیتی برای ما دارد؟

در حقیقت گوگل چندین به‌روزرسانی در نحوه نمایش نام سایت شما در نتایج جست‌وجو اعمال کرده است؛ اما اگر همچنان گوگل نمی‌تواند نام سایت شما را به درستی شناسایی کرده و نمایش دهد، می‌توانید از راه‌حل‌های جدید گوگل استفاده کرده تا نام و نحوه نمایش آن را در نتایج جست‌وجو اصلاح کنید.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
عاطفه سلحشور
عاطفه سلحشور
نظرات