پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل، راه‌حل‌هایی را برای دسترسی سریع‌تر به اسامی سایت‌ها ارائه می‌کند

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
14 مرداد 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل، راه‌حل‌هایی را برای دسترسی سریع‌تر به اسامی سایت‌ها ارائه می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل از قابلیت تازه موتور جستجوی خود برای دسترسی به اسم سایت‌ها رونمایی کرده‌ است. در به‌روزرسانی جدید موتور جستجوی گوگل، نام سایت‌ها در زیردامنه‌های تمام دستگاه‌هایی که به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی هستند، پشتیبانی می‌شود. گوگل همچنین راه‌حل‌هایی را به وجود آورده که وقتی شما اسم سایتی را اشتباه می‌نویسید، سریع‌تر به پاسخ مورد نظرتان برسید.

براساس اطلاعیه گوگل، گسترش پشتیبانی ساب‌دامین‌ها برای نام سایت‌ها، تنها روی تلفن همراه و برای زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی انجام شده است. گوگل همچنین از به‌روزرسانی تازه‌ای در بخش راهنمای جستجو خبر داده است. راهنمای ارتباط با نام سایت مورد نظر شما در بخش جستجوی گوگل، به‌روزرسانی شده است. گوگل درباره این موضوع نوشته است: «به‌عنوان یادآوری، بهترین روش برای دسترسی به نام سایت‌ها در گوگل، استفاده از ساختار داده‌ای وب‌سایت‌هاست.»
همچنین گوگل در حال توسعه نام‌های جایگزین است. وقتی کاربران این موتور جستجو نمی‌توانند به اسم سایت مورد نظرشان دسترسی داشته باشند، می‌توانند از نام‌های جایگزین استفاده کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

گوگل، راه‌حل‌هایی را برای دسترسی سریع‌تر به اسامی سایت‌ها ارائه می‌کند 1

موتور جستجوی گوگل، لیستی از راه‌حل‌ها را برای دسترسی راحت‌تر به اسم سایت‌ها ارائه کرده‌است. وقتی شما نتوانید اسم سایت مورد نظرتان را در نام‌های جایگزینی که گوگل ارائه کرده نیز پیدا نکرده‌اید، می‌توانید از راه‌کارهای زیر استفاده کنید.

 سعی کنید یک نام جایگزین را از طریق قابلیت alternateName برای سایت خود انتخاب کنید. گوگل، استفاده از نام‌های جایگزین را گزینه مناسبی برای دسترسی سریع و آسان به نام سایت مورد نظر می‌داند.

همچنین بخوانید: گوگل دیسکاور چیست؟ 

دامنه یا زیردامنه نام خود را به عنوان یک گزینه پشتیبان در نظر  بگیرید. برای آن‌که بتوانید از دامنه یا زیردامنه خود به‌عنوان پشتیبان استفاده کنید، باید دامین یا ساب‌دامین شما در بخش نام جایگزین ثبت‌شده باشد.

در صورتی که بعد از انجام این کارها باز هم اسم سایت مورد نظرتان را پیدا نکردید،‌ می‌توانید از راه‌حل دیگری استفاده کنید و دامنه یا زیردامنه خود را به عنوان preferred name ثبت کنید.

موتور جستجوی گوگل در یک سال اخیر به‌روزرسانی‌هایی را در زمینه اسامی سایت‌ها انجام داده است. در اکتبر ۲۰۲۲، گوگل، اسامی سایت در سطح دامنه را برای جستجو با تلفن‌همراه در زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی معرفی کرد. شش ماه بعد، اسامی سایت‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی برای دسکتاپ نیز فراهم شد. حالا گوگل، از اسامی سایت‌ها در سطح زیردامنه‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. البته این موضوع تنها مربوط به اسامی سایت‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی می‌شود و فقط در جستجوهای موبایلی امکان‌پذیر است.

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات

سمانه
سمانه

سلام وقتتون بخیر
خیلی بهتر می شد اگه چند تا مثال و نمون هم میزدین تا بهتر بتونیم مطلب رو درک کنیم.