مدیر جستوجو و تبلیغات گوگل تغییر کرد
گوگل تغییرات مهمی در بخشهای جستجو و تبلیغات خود ایجاد کرده و پراباکار راگهاوان را بهعنوان مدیر فناوری ارشد منصوب کرده است و نیک فاکس در سمت بخشهای جستجو، تبلیغات و تجارت جایگزین او شد.
به گزارش دیام برد و به نقل از The Verge، سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، اخیراً در یادداشتی به کارکنان خود اعلام کرده که پراباکار راگهاوان، معاون ارشد مسئول جستجو، تبلیغات و دیگر بخشهای کلیدی، بهعنوان مدیر فناوری ارشد (Chief Technologist) منصوب شده است.
پیچای در این یادداشت اشاره کرده که راگهاوان، پس از ۱۲ سال رهبری در گوگل، تصمیم گرفته به علاقه دیرینه خود یعنی علوم کامپیوتری بازگردد و در مسئولیت جدیدش فعالیت کند. او در این سمت جدید، همکاری نزدیکی با پیچای و دیگر مدیران ارشد گوگل خواهد داشت تا هدایت فنی و مدیریت را تقویت کرده و فرهنگ نوآوری فناوری را در شرکت گسترش دهد.
نیک فاکس، یکی از اعضای تیم راگهاوان، جانشین او خواهد شد و مسئولیت بخشهای جستجو، تبلیغات و تجارت را بر عهده خواهد داشت.
گوگل همچنین تغییرات دیگری در ساختار تیمهای خود ایجاد میکند. بخشی که مسئول برنامه Gemini است، به Google DeepMind منتقل میشود و تیم GoogleAssistant به تیم پلتفرمها و دستگاهها ملحق خواهد شد.
این تغییرات در زمانی حساس برای گوگل اتفاق میافتد، چرا که این شرکت همزمان در تلاش است تا جایگاه خود را در حوزه هوش مصنوعی تقویت کند و از سوی دیگر با خطر تجزیه مواجه است؛ زیرا دولت آمریکا گوگل را به انحصار در کسبوکار جستجو متهم کرده است.