پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

هوش مصنوعی مولد گوگل (SGE) با ذکر منبع پاسخ جستجوهای کاربران را می‌دهد

عاطفه سلحشور عاطفه سلحشور
3 مهر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هوش مصنوعی مولد گوگل (SGE) با ذکر منبع پاسخ جستجوهای کاربران را می‌دهد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اولویت همیشگی گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جست‌وجو که تقریبا تمام کارشناس‌ها موافق آن هستند، اهمیت دادن به محتواهای باکیفیت تولیدی توسط کاربران و ارسال ترافیک به سایت‌هایی است که به این معیار، پایبند هستند. در حقیقت، گوگل می‌خواهد از این به بعد در ابزار جست‌وجوی هوش مصنوعی خود به نام Google Search Generative Experience یا SGE، لینک‌های مرتبط به صفحات وب ارائه دهد. به بیان دیگر در آینده در کنار پاسخ‌های Google Search Generative Experience، نماد فلش‌های روبه‌پایین ظاهر خواهد شد که با کلیک بر روی آن‌ها، سایت منبع مطلب نمایش داده شده، قابل مشاهده است.

Google Search Generative Experience

Hema Budaraju، مدیر ارشد مدیریت محصول در گوگل بیان کرده که این قابلیت برای اولین‌بار در ایالات متحده راه‌اندازی می‌شود و در هفته‌های آینده برای کاربران ژاپن و هند نیز فعال خواهد شد. کاربران ژاپنی می‌توانند از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد (SGE) در زبان محلی خود استفاده کنند و کاربران در هند می‌توانند از SGE به زبان‌های انگلیسی و هندی بهره ببرند. گوگل همچنین گفت که در آینده SGE به عنوان نسخه بتا در کشورها و زبان‌های بیشتری راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه این خبر،‌ گوگل تاکید کرده که ما به آزمایش روش‌های مختلف ارائه نتایج ادامه داده و به بازخوردها دقت می‌کنیم؛ اما همچنان رویکرد مهم خود را مبنی بر هدایت ترافیک به سایت‌ها، در اولویت قرار خواهیم داد.

ویژگی‌های دیگر هوش مصنوعی مولد گوگل (SGE)

ویژگی Google Search Generative Experience به کاربران اجازه می‌دهد به نتایج گوش دهند. به بیان دیگر کاربران می‌توانند به‌جای تایپ کردن، پرسش‌های خود را بیان کرده و به پاسخ‌ها گوش دهند، که هر دو ترجیحات محبوب در هر دو کشور هستند. ناگفته نماند که امکان نمایش تبلیغات نیز در SGE همچنان وجود خواهد داشت.

بازخوردها

تحقیقات نشان داده افراد 18 تا 24 ساله از تجربه SGE بیشترین لذت را می‌برند. همچنین جست‌وجوگران نسبت به سؤالات follow-up در SGE بازخورد مثبتی دارند زیرا به آن‌ها اجازه می‌‌دهد سؤالات خود را بیشتر اصلاح و بررسی کنند. به گفته گوگل، وجود تبلیغات نیز در Google Search Generative Experience مفید هستند، به ویژه این که آن‌ها در بالا یا پایین نمای کلی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.

هوش مصنوعی مولد گوگل (SGE) با ذکر منبع پاسخ جستجوهای کاربران را می‌دهد 1

همچنین بخوانید: گوگل دیسکاور چیست؟

مزیت این تغییرات چیست؟

این که گوگل به‌طور رسمی پیوندهایی را به صفحات وب در پاسخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اضافه می‌کند، قابلیت بسیار عالی است که قبلا در هوش مصنوعی بینگ نیز دیده‌ بودیم؛ زیرا فقدان استناد برای جست‌وجوگران، ناشران و بازاریابان به طور کلی ناامیدکننده بوده و امکان استفاده از پاسخ‌ها را محدود می‌کرد. در حقیقت حالا می‌توان به راحتی از SGE استفاده کرده و به مقالات مرتبط لینک داد.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
عاطفه سلحشور
عاطفه سلحشور
نظرات