پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل پادکست‌ها را از صفحه نتایج (SERP) حذف می‌کند

زهرا محبی زهرا محبی
4 بهمن 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل پادکست‌ها را از صفحه نتایج (SERP) حذف می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل با حذف پادکست‌های امبدشده در صفحه نتایج، قابلیت مستقیم گوش دادن به پادکست‌ها را در این صفحه از بین برده است. این تغییر ممکن است در راستای تبلیغات پادکست در یوتیوب (که خود متعلق به کمپانی گوگل است) باشد.

پادکست گوگل

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، تا پیش از این گوگل امکان این را می‌داد که با جست‌وجوی یک پادکست، آن را در همان صفحه نتایج گوش کرد. حالا سخنگوی گوگل اعلام کرده است با حذف این پادکست‌های فشرده در صفحه نتایج، سعی در بهبود تجربه کاربری گوگل دارند؛ که البته از آنجایی که گوگل این کار را خیلی بی‌سروصدا انجام داده است، متمرکز ساختن تبلیغات پادکست در یوتیوب به جای گوگل، توجیه منطقی‌تری برای این کار است.

با اعمال شدن این تغییر، توانایی گوش دادن به قسمت‌های یک پادکست بدون خروج از گوگل نیز از بین خواهد رفت. توجه داشته باشید که تنها پادکست‌های امبدشده (فایل‌های فشرده‌ای که امکان پخش آن در خود SERP وجود دارد) از نتایج حذف شده‌اند، لینک‌ها، سایت پادکست‌ها و مابقی نتایجی که ممکن است در نتیجه سرچ یک پادکست ببینید هنوز سر جای خود هستند.

از آنجایی که خود برنامه گوگل پادکست نیز بیش از یک سال است که آپدیتی بیرون نداده است، مشخص نیست که آیا واقعا گوگل از صنعت پادکست قطع امید کرده است یا این تنها نشان از برنامه‌های بلندمدت‌تری برای این بخش دارد. به هر حال، حتی شده به خاطر رقابتی که در بخش پادکست میان یوتیوب و اسپاتیفای دیده می‌شود، گوگل از بازی پادکست پا پس نخواهد کشید.

منبع: searchenginejournal

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

مطالب پیشنهادی

اسمارتک