پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نمایش FAQ و HowTo در نتایج گوگل تقریبا متوقف می‌شود

الهه صالحی الهه صالحی
21 مرداد 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نمایش FAQ و HowTo در نتایج گوگل تقریبا متوقف می‌شود
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل قرار است به زودی و در یک به‌روزرسانی بین‌المللی، نمایش HowTo و FAQ را در نتایج جست‌وجوی خود نمایش دهد و نمایش این منابع را به سایت‌های خاصی محدود کرده است.

 

به گزارش SEJ، براین اساس قرار است تغییراتی در بخش پرسش‌وپاسخ‌های متداول (FAQ) ایجاد شود و به گفته گوگل بخش پرسش‌وپاسخ‌ها و داده‌های ساختاری این صفحات و rich results تنها برای وب‌سایت‌های خیلی معتبر، وب‌سایتی‌های دولتی و سایت‌های حوزه سلامت نمایش داده خواهند شد.

گوگل همچنین اشاره کرده است که این اطلاعات دیگر در نتایج همه جست‌وجوها و برای همه سایت‌ها نمایش داده نخواهند شد و گوگل درباره نمایش این اطلاعات در سایر وب‌سایت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این شرکت به صاحبان وب‌سایت‌ها اعلام کرده است که داده‌های ساختاری را حذف نکنند چرا که استفاده نشدن این داده‌ها، مشکلی برای جست‌وجو کردن ایجاد نخواهند کرد و اثر قابل مشاهده‌ای هم روی جست‌وجوی گوگل ندارند.

گوگل در رابطه با تغییرات HowTo نیز گفته است که داده‌های ساختاریافته این بخش، داده‌های غنی از این پس تنها برای کاربران دسکتاپ نمایش داده خواهد شد و به کاربران تلفن همراه نمایش داده نمی‌شود. این شرکت در این باره توضیح داده است که با نمایه‌سازی موبایل، گوگل وب سایت را به عنوان شاخص و مبنای نمایه‌سازی در نظر می‌گیرد و برای نمایش این بخش روی موبایل، گوشی شما باید نشانه‌گذاری (markup) مناسبی داشته باشد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر وب‌سایتی تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته باشد، ممکن است در میزان کلیک و دریافت ورودی از گوگل با کاهش مواجه شود و روی آمارهای کنسول سرچ گوگل تاثیر بگذارد اما گوگل اعلام کرده است که این کاهش تنها در آمارهای مربوط به FAQ و HowTo ثبت خواهند شد.

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات