پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

Google podcast تعطیل می‌شود؛ برنامه توسعه Youtube Music جدی‌تر از قبل است

رویا عزیزی رویا عزیزی
5 مهر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
Google podcast تعطیل می‌شود؛ برنامه توسعه Youtube Music جدی‌تر از قبل است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل از تعطیلی اپلیکیشن پادکست خود تا پایان سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد کاربران برای گوش دادن موزیک و پادکست از یوتیوب موزیک استفاده کنند.

به گزارش google، اپلیکیشن پادکست این مجموعه در سال ۲۰۲۴ تعطیل خواهد شد. گوگل پیش از این هم اعلام کرده بود که یوتیوب موزیک از انتشار پادکست‌ها پشتیبانی می‌کند؛ امروز هم صراحتا اعلام کرد که تا پایان سال گوگل پادکست تعطیل و یوتیوب موزیک جایگزین آن خواهد بود.

همچنین بخوانید: گوگل دیسکاور چیست؟

سوق طرفداران گوگل پادکست به یوتوب موزیک

گوگل وعده توسعه یوتیوب موزیک را داده و پیشنهاد کرده است: «کسانی که تا امروز از Google Podcasts استفاده می‌کردند، می‌توانند اشتراک پادکست‌های خود را به YouTube Music انتقال دهند.»

یوتیوب موزیک هزینه‌ای برای خرید اشتراک ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. در بیانیه‌ای که گوگل منتشر کرده تاکید شده است که برای استفاده از گوگل پادکست هنوز وقت هست اما بهتر است کابران این پلتفرم گوش به زنگ باشند؛ زمان مهاجرت به یوتیوب موزیک و جزییات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

با این حال، برای تبدیل یوتیوب موزیک به خانه جدیدی برای پادکست‌ها، باید کاربران را از سرویس فعلی گوگل پادکست، منتقل کرد. اقدام این شرکت وقتی به آمارها دقت کنیم، منطقی به نظر می‎‌رسد. بر اساس گزارش ادیسون، حدود ۲۳٪ از کاربران هفتگی پادکست در آمریکا از یوتیوب استفاده می‌کنند در حالی که فقط ۴٪ افراد زمان خود را در  Google Podcasts صرف می‌کنند.

پیش‌بینی‌های گوگل برای یک مهاجرت راحت

برای کمک به کاربران در انتقال به یوتیوب موزیک، این شرکت همچنین امکاناتی برای کاربران گوگل پادکست در نظر گرفته است که مهاجرتی راحت‌تر و سریع‌تر داشته باشند. امکان افزودن فید‌های RSS پادکست به کتابخانه یوتیوب موزیک یکی از این موارد است؛ حتی برای فایل‌هایی که تا پیش از این در یوتیوب پشتیبانی نمی‌شدند، این امکان وجود دارد. این ابزارها هنوز در دسترس نیستند، اما پیش‌بینی شده است که در هفته‌ها و ماه‌های آینده پشتیبانی شوند.

علاوه بر این، گوگل امکان دانلود فایل OPML از اشتراک‌های پادکست Google Podcasts را پشتیبانی می‌کند. به این شکل که در صورتی که کاربران تمایلی ندارند که از YouTube Music استفاده کنند می‌توانند فایل‌های OPML را در هر اپلیکیشنی که این نوع فایل‌ها را پشتیبانی می‌کند، بارگذاری کنند.

متن کامل بیانیه گوگل را در از اینجا بخوانید.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
رویا عزیزی
رویا عزیزی
خبرنگارم و کلمه‌ها راه را نشانم می‌دهند.
نظرات