پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

برترین برنامه‌ها و بازی‌های ۲۰۲۳ توسط گوگل‌پلی و اپ‌استور معرفی شدند: پیشتازی هوش‌ مصنوعی در دنیای اپلیکیشن‌ها

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
12 آذر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برترین برنامه‌ها و بازی‌های ۲۰۲۳ توسط گوگل‌پلی و اپ‌استور معرفی شدند: پیشتازی هوش‌ مصنوعی در دنیای اپلیکیشن‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، Google Play و App Store برترین برنامه‌ها و بازی‌ها را در بخش‌های گوناگون برای اندروید و iOS معرفی می‌کنند. امسال نیز، همانند سال‌های گذشته، برترین برنامه‌ها و بازی‌های سال ۲۰۲۳ در بستر اندروید و iOS معرفی شدند.

معرفی برترین برنامه‌ها و بازی‌ها به‌صورت سالانه سبب می‌شود تا علاوه بر حمایت و تشویق سازندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌ها و برنامه‌ها، متخصصان و فعالین حوزه‌های گوناگون همانند بازاریابی با برنامه‌های برتر و ترند سال آشنا شوند تا بتوانند نقشه‌راه هدفمندتری را در سال جدید ترسیم کنند.

براساس اعلامیه رسمی گوگل پلی، بخش‌های جدیدی درجهت همگام‌ شدن با تغییرات به جوایز امسال اضافه شده‌اند؛ همانند: «بهترین برنامه هوش مصنوعی»، «بهترین بازی کاربردی» و «بهترین برنامه Multi-device و بهترین بازی Multi-device».

یکی از نکات قابل توجه در انتخاب برترین‌ها از سوی اپل نیز، اضفه شدن بخش «Cultural Impact» بود که درجهت انتخاب و حمایت از برنامه‌ها و بازی‌هایی بوده است که در راستای تغییری مثبت در جامعه و با هدف تاثیری فرهنگی توسعه داده شده‌اند.

برترین برنامه‌ها و بازی‌های ۲۰۲۳ به انتخاب Google Play

طبق بیانیه رسمی گوگل پلی، «بهترین برنامه» به‌صورت کلی Imprint: Learn Visually عنوان شد. این برنامه به‌صورت روایت‌هایی بصری به آموزش مفاهیم گوناگونی همانند علوم انسانی می‌پردازد. برترین بازی نیز، بازی Honkai: Star Rail انتخاب شد. بازی هونکای: شاهراه ستاره‌ای، یک بازی نقش‌آفرینی در دنیایی فانتزی و انیمه‌ای است که با خلق تجربه‌ای فوق‌العاده برای کاربران توانتسه است بالای ۱۰ میلیون نصب را داشته باشد.

نکته قابل توجه دیگر، انتخاب ChatGPT به‌عنوان «برترین برنامه از دیدگاه کاربران» است که نشان از عملکرد خوب شرکت OpenAI از یک طرف و از طرفی دیگر، ورود گسترده هوش مصنوعی به زندگی افراد را دارد. «برترین برنامه‌ی هوش مصنوعی» به انتخاب گوگل پلی نیز، برنامه‌ی Character AI: AI-Powered Chat که یک برنامه مکالمه متنی‌محور بر پایه هوش مصنوعی است.

برترین برنامه‌ها:

برترین بازی‌ها:

برترین برنامه‌ها و بازی‌ها به انتخاب اپل

اپ استور نیز همانند گوگل پلی با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، برترین بازی‌ها و برنامه‌ها را اعلام کرد. در بخش‌های جوایز گوناگون، امسال اپ استور بخش جدیدی را تحت عنوان «Cultural Impact» اضافه کرده است که برای حمایت و معرفی برنامه‌هایی است که با هدف تاثیری فرهنگی توسعه داده شده‌اند.

لیست‌های کامل برترین برنامه‌ها و بازی‌های سال ۲۰۲۳ را می‌توانید از اینجا بخوانید:
گوگل پلی
اپ استور

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات