پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل بزودی تجربه کاربری سایت‌ها را ارزیابی و به مخاطبان نمایش می‌دهد!

زهرا قنبری زهرا قنبری
21 آبان 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل بزودی تجربه کاربری سایت‌ها را ارزیابی و به مخاطبان نمایش می‌دهد!
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل اوایل سال ۲۰۲۱ پارامتر جدیدی تحت عنوان Page Experience را معرفی خواهد کرد که طی آن تجربه کاربری سایت‌ها را ارزیابی و به مخاطبان نمایش می‌دهد! احتمال می‌رود پس از این آپدیت، نتایج گوگل تغییرات اساسی کنند، چرا که به نظر می‌رسد با این بروزرسانی گوگل در حال بررس دقیق‌تر UX وبسایت‌ها و تاثیر دادن آن در رتبه‌ها خواهد بود

همراه با این به‌روز‌رسانی گوگل در صفحات خود، سایت‌‌هایی را که تجربه‌کاربری خوبی دارند را هایلایت می‌کند و در صورتی که یک نتیجه جستجو تجربه خوبی داشته باشد، به فرد جستجوگر اطلاع می‌دهد. گوگل می‌گوید که با این کار قصد دارد تا از اهمیت تجربه‌کاربری خوب بگوید و افراد را به انجام این موضوع ترغیب کند. این شاخص دیداری که قرار است به صورت تستی انجام شود، راهی برای یادگیری افرادی است که میخواهند وبسایت خود را ارتقا دهند. گوگل اعلام کرده است: «ما معتقدیم که فراهم کردن اطلاعات در مورد چگونگی تجربه کاربری یک صفحه وب، برای کاربران در انتخاب نتایج جستجو مفید است.»

الگوریتم Page Experience به طور کلی به بررسی تجربه کاربری می‌پردازد. بدین معنا که رفتار کاربران را از لحظه ورود به صفحات وبسایت تا لحظه خروج از آن رصد و آنالیز کرده و فاکتورهای گوناگونی نظیر امنیت درگاه، سرعت بالا آمدن صفحه، تبلیغات هوشمندانه و برخورداری از محتوای مناسب را در برمی‌گیرد.

هنوز مشخص نیست که این موضوع تا چه میزان روی رتبه‌بندی‌ها تاثیر خواهد گذاشت، اما گوگل اعلام کرده است که به زودی این موضوع را لحاظ خواهد کرد.

بخوانید  طرفداران محیط‌زیست بیلبوردهای تویوتا و BMW را در سراسر اروپا مخدوش کردند
نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

MohammadReza
MohammadReza

یلایلالای

اسمارتک