آپدیت الگوریتم لینکهای اسپم گوگل آغاز شد!
فهرست مطلب
آپدیت الگوریتم لینکهای اسپم گوگل در تاریخ 26 جولای آغاز شده است. این آپدیت حداقل دو هفته طول میکشد و در نتایج جستجو چندین زبان تاثیر میگذارد.
در نتیجه این آپدیت، الگوریتم لینکهای اسپم در شناسایی و بیاثر کردن لینکهای اسپم بهتر عمل میکند و همچنین رتبههای سایتهایی که از بکلینکهای اسپم استفاده میکنند با تغییرات زیادی مواجه میشود.
گوگل عنوان کرده که در این آپدیت لینکهای مهمان، اسپانسر و افیلیت، مورد توجه قرار میگیرد. در واقع گوگل در اطلاعیه خود اعلام کرده که محتوای افیلیت باید با (rel) مناسب نشانه گذاری شود.
بهترین روش برای برچسبگذاری بکلینکها
گوگل به وبمستران توصیه کرده هنگام لینک دادن به سایتهای دیگر نوع لینکها را به درستی انتخاب کنند.
به طور ویژه گوگل برای لینکهای افیلیت و اسپانسر با لینکی که در پستهای مهمان استفاده میشود تفاوت قائل است.
لینکهای افیلیت: گوگل از سایتهایی که فعالیت افیلیت دارند خواسته تا این لینکها را با “rel=”sponsored مشخص کنند.
لینکهای پستهای تبلیغاتی: لینکهایی که تبلیغاتی هستند یا برای آنها پول پرداخت شده نیز، باید با “rel=”sponsored مشخص شود.
لینکهای پست مهمان: لینک پستهای مهمان باید با “rel=”nofollow نشانه گذاری شوند.
منبع: SEJ