پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل خبر از حل مشکلات ایندکس موبایل داد

زهرا قنبری زهرا قنبری
19 مهر 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل خبر از حل مشکلات ایندکس موبایل داد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چندی پیش گوگل به صورت رسمی از اکانت توییتری Search Liaison اعلام کرد که مدتی است جستجوی گوگل دچار اختلال شده است و روی دو شاخص ایندکس موبایل و canonicalization تاثیرات زیادی گذاشته است. اما این شرکت امروز خبر از برطرف مشکلات در ایندکس موبایل را داد. به گفته گوگل 99 درصد مشکلات ایندکس موبایل حل شده و همچنین این شرکت اعلام کرد خطاهای ایندکس canonicalization هم تا 55 درصد ردیابی شده است.

مشکلات ایجاد شده در ایندکس موبایل

ناشران در ابتدا متوجه حذف ایندکس صفحات وب شدند. یکی دیگر از مشکلات این بود که زمان زیادی برای ایندکس صفحات جدید صرف می‌شد. برخی از ناشران وب گزارش دادند که نیاز به اصلاح جزئی ارسال مجدد URL های افتاده به Google Search Console است، در نتیجه URL های حذف شده بازیابی خواهند شد.

کاربران زیادی از 23 سپتامبر متوجه این مشکل در جستجوی گوگل شده و به دنبال حل اتفاق بودند. اما این یک مشکل از سمت گوگل است و به زودی با حل آن، رتبه و بازدید شما باز خواهد گشت.

گوگل در تایید و حل این اتفاق در حساب توییتری نوشت: «در حال حاضر تمرکز خود را روی حل دو مسئله شاخص‌گذاری، یعنی ایندکس دستی و canonicalization گذاشتیم. درواقع ما محتوای کپی را شناسایی و کنترل می‌کنیم. اما احتمال می‌رود که بسیاری از صفحات ایندکس نشده یا صفحه‌های ایندکس شده از بین رفته باشند. همه تلاش ما یافتن راهی برای حل این مشکل است. هنوز از سوی مالکان سایت هیچ اقدامی برای انجام این مشکلات صورت نگرفته است، ما از شما عذرخواهی می‌کنیم و در کمترین زمان مشکل را حل خواهیم کرد.»

بخوانید  کوکاکولا بوسیله هوش مصنوعی محصولی با طعم جدید ارائه کرد

طبق گفته‌های گوگل هیچ کاری از دست شما برنمیاید. به یاد داشته باشید با حل این مشکل صفحات، رتبه و بازدید شما بازخواهد گشت یا ممکن است سایت شما تحت تأثیر چیز دیگری قرار گرفته باشد و رتبه بندی شما باز نگردد اما حداقل می‌دانید که حدوداً در آن تاریخ نوعی اشکال از سوی گوگل وجود داشته است.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک