پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

الگوریتم‌های سرچ گوگل با تمرکز بر عمق محتوا آپدیت شدند

زهرا محبی زهرا محبی
3 شهریور 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
الگوریتم‌های سرچ گوگل با تمرکز بر عمق محتوا آپدیت شدند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل در این هفته اعلام کرد که به‌روزرسانی‌های کلیدی‌ای را در الگوریتم‌های سرچ خود اعمال کرده است که محتوا را نه صرفا به خاطر رتبه‌بندی SERP، بلکه به خاطر ارزش بیشتری که برای افراد می‌سازد برجسته می‌کند. گوگل قصد دارد با این آپدیت سایت‌های «جمع‌آوری‌کننده محتوا» را هدف قرار دهد؛ سایت‌هایی که با کلمات کلیدی روز پیش می‌روند تا صرفا ترافیک بیشتری جذب کنند.

در حال حاضر، گوگل اظهار کرده است که می‌خواهد تاکید بیشتری بر کیفیت و عمق محتوا داشته باشد که خود این امر می‌تواند جهان سئو را تا حد زیادی دگرگون کنند. گوگل در توضیح این آپدیت گفته است: «این تغییر در نحوه رتبه‌بندی محتواها کمک می‌کند مطمئن شویم که محتوای غیراورجینال و با کیفیت پایین در نتایج جست‌وجو رتبه بالایی ندارد.»

همانطور که گوگل می‌گوید، این به‌روزرسانی مخصوصا برای سایت‌هایی با کیفیت پایین شکل گرفته است که صرفا به دلیل بازی کردن بر اساس قواعد بازی الگوریتم، همواره در نتایج، رتبه‌های بهتری دارند. به عبارت بهتر، اگر محتوای کم‌عمقی و کم‌ارزشی را صرفا بر اساس اهمیت کلمات کلیدی و رسیدن به رنک بالا در گوگل ایجاد می‌کنید، ممکن است به زودی شاهد کاهش رتبه SERP خود باشید.

مثل همیشه، گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج را از سرچ خود دریافت می‌کنند. با هدف گرفتن سایت‌های جمع‌آوری‌کننده محتوا (سایت‌هایی که چند محتوا را رصد و ترکیب می‌کنند و با توجه به کلمات کلیدی، محتوای نسبتا جدیدی از محتواهای موجود در سطح وب می‌سازند) و سایت‌های کم‌کیفیت اما با رتبه بالا، باید دید سئو چگونه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. احتمالا تاکتیک‌های رایج سئو در این فرآیند، ارزش همیشگی خود را از دست بدهند.

البته گوگل حواسش هست که این تغییر، بر سایت‌هایی که واقعا محتوای مفید و عمیق را در مورد یک موضوع خاص ایجاد می‌کنند، تاثیر نگذارد. درواقع، نکته اصلی همه این آپدیت‌ها این است که فکر اولیه شما در تولید محتوا باید «مخاطبان‌تان» باشد، مسئله سرچ به لحاظ اهمیت در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. هنوز تغییرات اصلی الگوریتم مشخص نشده است اما با وجود این به‌روزرسانی، گوگل توصیه کرده است که

  • در ماه‌های آینده به شکل هدفمند گوگل آنالیتیکس خود را رصد و ارزیابی کنید.
  • در محصول‌نویسی‌ها و محتواهای UGC، به جای محتوای کم‌ارزشی که که صرفا مجموعه‌ای از ویژگی‌های محصولات را خلاصه می‌کند، محتوایی از تجربه واقعی و عمیق را به اشتراک بگذارید.
  • نقل قول‌های سطحی و تک‌خطی را کنار بگذارید و آن‌ها را با اطلاعات عمیق و ارزشمند جایگزین کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک