پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل دیسکاور رفع فیلتر شد

مرجان عبدی مرجان عبدی
22 آبان 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه
گوگل دیسکاور رفع فیلتر شد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل دیسکاوری فید خبری هوشمند گوگل است که اخبار را روی اپلیکیشن اندروید گوگل نمایش می‌دهد. وجه تمایز گوگل دیسکاوری با سایر سرویس‌ها تمرکز بر علایق فردی هر کاربر و نمایش اخبار مطابق با سلیقه‌ی وی است. دیسکاور براساس هوش مصنوعی کار می‌کند. دلیل اهمیت این سرویس اجرای هم زمان آن با اپلیکیشن خود گوگل است که به صورت پیش‌فرض در تمام گوشی‌های اندرویدی قرار دارد.

به گفته مسعود یوسف‌نژاد مدیرعامل زومیت فیلترینگ گوگل دیسکاور از زمان جریانات اخیر اتفاق افتاد که در بازه‌های کوتاه قطع و وصل می‌شده متخصصین معتقدند که مسولان زیرربط فیلترینگ اطلاعات کافی از کارکرد گوگل دیسکاوری نداشتند و با این حال آن را فیلتر می‌کردند. بلندترین مدت زمان فیلترینگ این سرویس مصادف با خبر سپر امنیتی گوگل که وظیفه تشخیص بدافزارها و حذف آن‌ها را دارد، بود. این سرویس در چند روز اخیر اپلیکیشن روبیکا را بدافزار تشخیص داده و از گوشی‌های موبایل حذف کرد. این اپلیکشن سابقا نیز از گوگل استور حذف شده بود و فقط ایرانی‌ها امکان دانلود آن را از طریق کافه بازار و مایکت را داشتند.

حالا پس از ۱۲ روز گوگل دیسکاور رفع فیلتر شد و مجددا کاربران با IP ایران می‌توانند به محتوای هوشمند خبری آن دسترسی پیدا کنند.

بخوانید  91 درصد استودیوهای بازی‌سازی به تپسل تبلیغ می‌دهند؛ گزارش 1401 تپسل منتشر شد
مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک