پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اولین آپدیت هسته الگوریتم گوگل در سال 2020 منتشر شد.

امیر وحدتی امیر وحدتی
1 خرداد 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین آپدیت هسته الگوریتم گوگل در سال 2020 منتشر شد.
زمان مطالعه: 3 دقیقه

الگوریتم گوگل به طور معمول چندین بار در سال آپدیت‌هایی بزرگ خواهد داشت.  حال در روز سیزدهم ژانویه، گوگل اولین آپدیت هسته الگوریتم در سال 2020 را در دسترس عموم قرار داد. گوگل این خبر را به طور رسمی در همان روز و در صفحه توییتر Google Search Liaison اعلام کرد.

این آپدیت در مقیاس جهانی است و روی همه نتیجه‌های جستجو تأثیر می‌گذارد. این آپدیت به صورتی نیست که روی هدف مشخصی تمرکز کرده باشد. بنابراین وب‌مسترها نمی‌توانند عملکرد سایت خود درباره آپدیت جدید را به سادگی بهبود دهند.

گوگل با این آپدیت، بخش زیادی از تمرکزش را روی محتوا گذاشته است. بنابراین داشتن محتوای باکیفیت می‌تواند در حفظ جایگاه شما در صفحه اول گوگل موثر باشد. راهنمایی گوگل درباره این آپدیت مانند قبل است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این پست را ببینید.

سیستم الگوریتم گوگل چیست؟

با حجم بالای داده‌هایی که امروزه در اینترنت وجود دارند، اطلاعات باید به دقت طبقه بندی شوند. با در نظر داشتن این نکته، کار سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل در واقع راحت‌تر کردن مراحل جستجو است. آن‌ها صدها میلیارد صفحه وب را در فهرست جستجوی گوگل مرتب می‌کنند تا مناسب‌ترین نتایج در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا شوند و تا جای ممکن به اطلاعاتی که  کاربر خواسته است نزدیک‌تر باشند.

این سیستم‌ رتبه‌بندی مجموعه کاملی از چندین الگوریتم است. برای یافتن نتیجه‌بخش‌ترین اطلاعات، الگوریتم‌های جستجو به عوامل بسیاری از جمله کلمه‌‌های کلیدی، ارتباط و کاربرد صفحات وب، منابع، موقعیت مکانی و برخی دیگر از تنظیمات توجه می‌کنند.

بخوانید  آیا ChatGPT به معنای واقعی کلمه دنیای تبلیغات را متحول خواهد کرد؟

اهمیت هرکدام از این موارد با توجه به موضوعی که جستجو شده متفاوت است. به طور مثال در موضوعات خبری، تازه و کامل بودن محتوا نقش بیش‌تری در پاسخ‌گویی به سؤالات دارند تا تعریف‌های ساده و لغت‌نامه‌ای.

جزئیات این آپدیت به چه صورت است؟

گوگل در توضیحاتش درباره چگونگی عملکرد آپدیت‌‌ جدید هسته، مقایسه جالبی را مطرح می‌کند:

«یکی از روش‌های درک نحوه کار الگوریتم جدید، این است که تصور کنید یک لیست از ۱۰۰ فیلم برتر را در سال ۲۰۱۵ آماده کرده‌اید. چند سال بعد و در سال ۲۰۱۹ دوباره آن را بازنگری می‌کنید. طبیعتاً این لیست باید تغییر کند. فیلم‌های جدید و فوق‌العاده‌ای که در سال‌های اخیر اکران شده‌اند، گزینه‌های تازه‌ای برای ورود به لیست شما هستند. همچنین ممکن است برخی فیلم‌ها را دوباره دیده باشید و به نظرتان باید جایگاه‌شان را پایین یا بالاتر ببرید.»

اگر فیلم‌های برتری که دیده‌اید را چند سال پیش رتبه‌بندی کرده باشید ممکن است جایگاه اول مربوط به X باشد. اما امسال که فیلم Y به سینما آمده است تصمیم گرفتید تا رتبه یک را به آن بدهید. به همین دلیل رتبه فیلم X کم‌تر می‌شود. اما این بدان معنا نیست که X فیلم بدی است.

همان‌طور که گوگل می‌گوید: «این لیست تغییر خواهد کرد. فیلم‌هایی که تا مدتی قبل در صدر بوده‌اند و حالا به پایین رفته‌اند لزوماً بد نیستند. خیلی واضح و ساده، فیلم‌های دیگری پیدا شده‌اند که شایستگی بهتری برای نشستن در جایگاه برتر را دارند».

چگونه با این الگوریتم سازگار شویم؟

با توجه به توضیحاتی که گوگل ارائه کرده است، نتایجی که بعد از آپدیت جدید دچار کاهش رتبه شده‌اند مشکل خاصی با الگوریتم ندارند. آن‌ها فقط با توجه به محتوایی که داشته‌اند دوباره بررسی و ارزش‌گذاری شده‌اند.

بخوانید  اینستاگرام امکان درج ۵ لینک در Bio را فراهم می‌کند

با این تفاسیر باید انتظار تأثیرات چشم‌گیری را در هر سطحی داشته باشید. این تغییرات ممکن است شامل کاهش و یا افزایش رتبه‌بندی جستجو باشد. بنابراین لازم است تا در هفته‌های آینده رتبه‌هایتان را تحت نظر بگیرید و به آن‌ها توجه کنید.

اگر ملاحظه کردید که دچار کاهش رتبه شده‌اید، بهتر است بیشتر روی مواردی که رتبه محتوای شما را افزایش می‌دهند تمرکز کنید. در هر صورت باید به دنبال پیدا کردن راه حل‌هایی مطمئن جهت حل این مشکل باشید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
امیر وحدتی
امیر وحدتی
مهندس برق سابق که تمام علاقش شده نوشتن و مطالعه کردن
نظرات

اسمارتک