پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل ساختار پرداخت AdSense را تغییر می‌دهد

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
18 آبان 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل ساختار پرداخت AdSense را تغییر می‌دهد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل اعلام کرده است که ساختار پرداخت AdSense خود را به‌روز می‌کند و مبنای پرداخت به ناشران، تغییر پیدا خواهد کرد. این امر می‌تواند بر درآمد تبلیغات وب سایت‌ها تأثیر بگذارد، اگرچه گوگل می گوید که اکثر وب سایت‌ها تغییری نخواهند دید.

گوگل به‌تازگی تصمیم به تغییر در ساختار AdSense در دو بستر گرفته است: ساختار تقسیم درآمد و مبنای پرداخت به ناشران. چرایی این دو تصمیم از سوی گوگل، ایجاد شفافیت بیشتر برای ناشران عنوان می‌شود.

تغییر در ساختار تقسیم درآمد

ساختار درآمد AdSense از ساختار تقسیم درآمد یکپارچه به ساختار تقسیم درآمد جداگانه تغییر می‌کند. این بدان معناست که گوگل دیگر درصدی از کل درآمد AdSense را دریافت نمی‌کند. در عوض، گوگل درصدی از درآمد را از تبلیغ‌کننده و درصدی دیگر را از ناشر دریافت می‌کند.
سهم ناشران از درآمد AdSense پس از کسر هزینه‌های تبلیغ‌کننده، ۸۰٪ خواهد بود. این بدان معناست که ناشران نسبت به ساختار تقسیم درآمد قبلی، سهم بیشتری از درآمد را دریافت خواهند کرد.

گوگل ساختار پرداخت AdSense را تغییر می‌دهد 1

گوگل دراین‌باره می‌نویسد: «گوگل سال‌هاست در مورد کارمزدی که برای خدمات خود دریافت می‌کند، که با نرخ‌های صنعت مطابقت دارد، شفاف بوده است. هنگامی که ناشران برای کسب درآمد از محتوای خود از AdSense استفاده می‌کنند، ۶۸ درصد از درآمد را حفظ می‌کنند. پیش از این، شبکه AdSense گوگل، هزینه‌ها را در یک تراکنش واحد، پردازش می‌کرد. اکنون در حال تقسیم درآمد AdSense به نرخ‌های جداگانه برای طرف خرید و طرف فروش هستیم. برای نمایش آگهی با AdSense برای محتوا، ناشران ۸۰ درصد از درآمد را پس از اینکه پلتفرم تبلیغ‌کننده هزینه خود را دریافت کرد، دریافت می‌کنند، خواه پلتفرم خرید گوگل یا پلتفرم‌های شخص ثالث باشد.»

مطلب مرتبط: گوگل دیسکاور چیست؟ 

تغییر نحوه پرداخت به ناشران

ناشران از این پس بر اساس ایمپرشن آگهی‌ها، درآمد خواهند داشت؛  نه به‌‌ازای کلیک. گوگل اعلام کرده است که این تغییرات، اوایل سال آینده اجرایی خواهند شد. گوگل درخصوص این تصمیم می‌گوید: «این به‌روزرسانی یک روش یکنواخت‌تر برای پرداخت ناشران، در سراسر محصولات گوگل و پلتفرم‌های شخص ثالث را ارائه می‌کند.»

کارشناسان از سوی دیگر معتقد هستند که این مورد قطعا درآمد بیشتری را برای گوگل ایجاد خواهد کرد. همچنین ممکن است باعث شود که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان کمپین‌های گوگل خود را دوباره ارزیابی کنند. با این حال، گوگل می‌گوید که این به‌روزرسانی نوع یا تعداد آگهی‌هایی را که ناشران می‌توانند در وب‌سایت‌های خود نمایش دهند تغییر نخواهد داد و انتظار می‌رود که تأثیر پرداخت‌ها جزئی باشد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

کامیار
کامیار

تغییر مدل درآمدی از کلیک به ایمپرشن برای تبلیغ‌دهنده بعید میدونم جالب باشه، خصوصا اونایی که نیاز به یک اکشن مستقیم دارن.

سهیل
سهیل

قطعا این به ضرر ناشران هست.

اسمارتک