فهرست مطالب

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل ادز در این هفته خبر از آپدیت کردن اسکریپت‌ها داد. برای تسهیل هرچه بیشتر فرآیندهای اتوماسیون، گوگل ادز قصد دارد اسکریپت‌ها را به‌روزرسانی کند. طبق این خبر، موازی با این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها، قرار است اسکریپت‌های قدیمی تا پایان سال 2022 منسوخ شوند.

کاربرد اسکریپت‌ها

اسکریپت‌های گوگل ادز، کدها یا همان روش‌های برنامه‌نویسی‌شده‌ای هستند که با اضافه کردن آن‌ها به اکانت گوگل ادز خود، می‌توانید برخی فرآیندها را در این سرویس به صورت خودکار پیش ببرید و از آن‌ها در مدیریت اکانت‌های گوگل ادز، افزودن کلمات کلیدی، بهینه‌سازی کمپین و تعامل با داده‌های خارجی کمک بگیرید. این روش‌ها مبتنی بر کدهای جاوا اسکریپت سفارشی هستنند.

با مراجعه به کتابخانه اسکریپت گوگل ادز، اسکریپت‌هایی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید آن‌ها را مطابق نیاز خود سفارشی‌سازی کنید.

  • مشاهده عملکرد کلی حساب گوگل خود با خودکار کردن ارائه گزارش اکانت.
  • ایجاد یک گوگل‌شیت حاوی نمودارهای مختلف برای بررسی و تهیه گزارش پیشرفته از پرفورمنس در تبلیغات.
  • خودکارسازی تنظیمات مزایده با اسکریپت Bid To Impression Share.
  • جمع‌آوری فهرستی از کلمات کلیدی منفی با اسکریپت Common Negative List.
  • تنظیم بودجه کمپین به صورت روزانه با اسکریپت Flexible Budgets.

مدیران گوگل ادز در پی ترسیم تجربه جدیدی از اسکریپت‌های گوگل ادز هستند و به‌روزرسانی‌های مذکور نیز در همین راستا پیاده خواهند شد. به عنوان بخشی از این به‌روزرسانی، گوگل همچنین پشتیبانی از ES6 (نسخه ششم جاوا اسکریپت استاندارد ECMAScript 6) را به این سرویس اضافه کرده است. دیوید استیونز، مدیر محصول گوگل ادز در ادامه این خبر اعلام کرد که اسکریپت‌های قدیمی در 31 اکتبر 2022 از بین خواهند رفت.

بخوانید  دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ به چه سمتی می‌رود؟ ۴۲ ترند اصلی دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *