پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اشتراک‌گذاری داده‌های جدید در گوگل ادز

نوشین دهقان نوشین دهقان
23 شهریور 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اشتراک‌گذاری داده‌های جدید در گوگل ادز
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل به تازگی اعلام کرده که در سرویس گوگل ادز خود، گزارش‌های جدیدی را برای تبلیغ‌دهندگان ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل کوئری‌هایی است که تبلیغات در آن‌ها نمایش داشته اما کلیکی نگرفته است. شایان ذکر است که این گزارشات شامل هر دو کمپین text ads و Dynamic Search Ads خواهد بود.

Pallavi Naresh، یکی از مدیران محصول گوگل، در این باره می‌گوید: “قبل از این، گزارش‌های مربوط به کوئری‌های گوگل ادز، فقط شامل مواردی بود که به ازای آن کوئری تبلیغ مورد نظر کلیک کسب کرده بود. با توجه به اینکه تبلیغ دهندگان تمایل داشتند که اطلاعات بیشتری درباره عملکرد advertiseهای خود داشته باشند، ما سرمایه‌گذاری زیادی برای بهبود زیرساخت‌های تکنولوژیکی خود انجام دادیم تا بتوانیم این حجم از اطلاعات را استخراج کرده و به کاربران ارائه دهیم” .

تخمین زده می‌شود که با مشاهده گزارش‌های مبنی بر ایمپرشن، تبلیغ دهندگان شش و نیم برابر قبل search term مشاهده خواهند کرد. این اطلاعات جدید، بسیار برای تبلیغ‌دهندگان گوگل مفید خواهد بود و می‌تواند سرنخ بسیار خوبی از عملکرد هر تبلیغ بوده و نشان دهد کدامیک نتوانسته مخاطبان هدف را جذب کند. علاوه بر آن، می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای تعریف negative keywordها (کلماتی که به ازای آن‌ها تبلیغ نمایش داده نمی‌شود) خواهد بود تا کلیک نامرتبط در advertiseها دریافت نشود و بودجه کمپین به بهترین نحو صرف گردد.

بخوانید  با تبلیغات گوگل (گوگل ادز) بطور کامل آشنا شوید

این تغییرات گوگل ادز در حالی است که یک سال پیش (اول سپتامبر 2020)، این شرکت تصمیم گرفت عبارت‌های سرچ شده‌ای که اطلاعات کافی برای آن‌ها موجود نیست و به اصطلاح insignificant data هستند را از گزارشات خود حذف کند. البته این تصمیم با انتقادات زیادی از سوی تبلیغ دهندگان همراه بود. در همان زمان گوگل اعلام کرد که برای حفظ حریم خصوصی کاربران این اقدام را انجام داده و به دنبال راهکاری است که با وجود حفظ اطلاعات و امنیت کاربران، اطلاعات ارزشمندی را به تبلیغ دهندگان ارائه دهد.

البته گفته می‌شود این گزارشات جدید، در تعارض با تغییراتی که در سپتامبر سال گذشته اتفاق افتاد نبوده و کوئری‌های منتشر شده شامل مواردی است که توسط تعداد قابل‌توجهی از کاربران سرچ شده است.

در ادامه سرویس گوگل ادز اعلام کرده است که از اول فوریه 2022، اطلاعات مربوط به کوئری‌هایی که قبل از سپتامبر 2020 جمع‌آوری شده را به علت نقض حریم خصوصی حذف خواهد کرد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
نوشین دهقان
نوشین دهقان
من یک فعال در زمینه سئو هستم. چیزهایی رو بهتون میگم که تو این مدت تجربه کردم و یا از اساتید یاد گرفته ام.
نظرات

اسمارتک