پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

دشبورد گوگل ادز با ۳ تغییر جدید آپدیت شد

زهرا محبی زهرا محبی
22 اسفند 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دشبورد گوگل ادز با ۳ تغییر جدید آپدیت شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل پس از دریافت بازخوردهایی در خصوص پیچیده و چالش‌برانگیز بودن دشبورد گوگل ادز، تصمیم به ایجاد تغییراتی در آن گرفت. این تغییرات شامل 3 مورد در سرتاسر دشبورد هستند و هدف آن‌ها، بهینگی و ساده‌سازی روندها در گوگل ادز است. قابل توجه است که نسخه جدید، آزمایشی است و فعلا بر تعداد کمی از اکانت‌های گوگل ادز اعمال شده است اما قرار است این تغییرات به صورت کلی جزوی از گوگل ادز شوند.

این ۳ تغییر در دشبورد گوگل ادز شامل موارد زیر است:

  • منوی ناوبری جدید
  • سازماندهی مجدد واسط‌ها و رابط کاربری در دشبورد
  • ایجاد ظاهر و احساسی تازه

منوی ناوبری جدید

منوی اصلاح‌شده دشبورد گوگل ادز به گونه‌ای طراحی شده که همه ابزارها و قابلیت‌های گوگل ادز به جای 3 منوی پیشین، در یک منوی جامع و دوسطحی قابل دسترسی است. گوگل می‌گوید این تغییر روندها، مکان‌یابی در گوگل ادز را ساده می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد که محل و گزینه مورد نظرش را در رابط کاربری روان دشبورد به‌راحتی پیدا کند. علاوه بر این، اکنون یک دکمه «ایجاد» وجود دارد و ایجاد کمپین‌ها و ادگروپ‌ها را با کلیک بر روی دکمه «Plus» که واقع در یک قسمت مناسب و توی چشم تعبیه شده است، تسهیل کرده است.

گوگل ادز

سازماندهی واسط‌ها و رابط کاربری دشبورد

در این نسخه جدید، ابزارها و قابلیت‌ها مجددا سازماندهی شده‌اند تا با وارد کردن اقدامات و گزینه‌های مشابه و مرتبط به هم در یک کته‌گوری، یافتن آن‌ها در گوگل ادز راحت‌تر شود. به طور خاص، دو دسته جدید برای برجسته کردن عناصر کلیدی گوگل ادز در موفقیت کمپین معرفی شده است. شایان ذکر است که این تنظیمات بر ابزارها و عملکرد ویژگی‌های تحت پوشش گوگل ادز تأثیری نداشته است و هیچ قابلیتی هم از پلتفرم حذف نشده است.

دو کته‌گوری «اهداف» و «مخاطبان، کلمات کلیدی و محتوا» به‌تازگی در منو اضافه شده است تا بر اهمیت آن‌ها تاکید شود. گزینه‌های مرتبط به هرکدام نیز در کته‌گوری مورد نظر قرار داده شده‌اند تا کاربر بهتر بتواند در میان گزینه‌های متعدد، قسمت مدنظر خودش را پیدا کند.

ایجاد ظاهر و احساسی تازه

این کلماتی است که خود گوگل برای این نسخه جدید به کار برده است. رابط کاربری بازطراحی‌شده گوگل ادز اکنون فضای سفید بیشتری را شامل می‌شود تا به گفته گوگل، محیطی با کمترین عامل حواس‌پرتی برای کار در گوگل ادز بسازد. علاوه بر این، فونت از Roboto به Google Sans تغییر کرده است که بزرگ‌تر است و در نتیجه خوانایی کلمات و عبارات بهبود یافته است. همچنین، منوی ناوبری با آیکون‌های جدید و براق به‌روز شده و یک نوار آبی برجسته‌ساز روی گزینه‌ای آمده است که موقعیت فعلی کاربر را نشان می‌دهد.

با اینکه تنظیم عمومی این تغییرات برای همه اکانت‌های گوگل ادز کار زمان‌بری است، اما گوگل به فکر دست‌وپا کردن یک رابط کاربری مبتنی بر عوامل برجسته بصری و ساختن فضایی کاربرپسندتر است که کار تبلیغ‌کنندگان را راحت می‌کند. شاید تنها نکته منفی این به‌روزرسانی‌ها، یادگیری مجدد فضای جدید توسط کاربران و کند کردن آن‌ها باشد که البته عادت، پس از مدتی به کمک آن‌ها خواهد آمد و این مشکل را برطرف خواهد کرد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات