پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات آنلاین و E-CRM مصاحبه‌ها

گوگل‌ادز اکانت پرداخت برخی از شرکت‌های ایرانی را متوقف کرد

الهه صالحی الهه صالحی
4 مرداد 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
گوگل‌ادز اکانت پرداخت برخی از شرکت‌های ایرانی را متوقف کرد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

 در روزهای گذشته برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گوگل‌ادز با مشکل متوقف شدن اکانت‌های خود مواجه شدند. ظاهرا گوگل از این دسته از شرکت‌ها درخواست کرده است تا مدارک وریفای مجدد پیمنت پروفایل را ارسال کنند تا توسط گوگل بررسی شود و اجازه فعالیت مجدد به آنها داده شود؛ موضوعی که هرچند بسیاری از فعالان این حوزه را نگران کرده؛ اما اتفاق جدیدی نیست.

به گزارش دی‌ام‌ برد، رضا شاکری، هم‌بنیان‌گذار و مدیر آژانس هدف در این رابطه توضیح می‌دهد:‌ «با توجه به تحریم شدن ایران توسط گوگل‌ادز، ما برای استفاده از سرویس‌های گوگل ادز باید با یک سری شرکت ثالث کار کنیم که در خارج از ایران ثبت شده‌اند. این شرکت‌ها بتوانند از گوگل سرویس بگیرند و اکانت بسازند باید مدارک هویتی و مالی شرکت خودشان را برده و احراز هویت شوند.»

او ادامه می‌دهد: «با این‌حال ممکن است که اتفاقاتی منجر به متوقف شدن موقتی اکانت‌های این شرکت‌ها یا ساسپند شدن MCC آنها شود. چون گاهی گوگل ممکن است روی قوانینی که مربوط با پرداخت است، آپدیت بدهد و شرکت‌ها مجبور شوند مدارک دیگری به گوگل ارائه بدهند. حالت دیگر این است که احتمال دارد بات‌های گوگل به صورت کاملا اتوماتیک تشخیص فراد بدهند؛ به این معنا که این شرکتی که دارد کارهای پرداختی را انجام می‌دهد مشکلی دارد و کاری خلاف قوانین گوگل یا قوانین کشوری که اکانت در آنجا ثبت شده است، در حال رخ دادن است. در چنین حالتی اکانت‌ها به صورت اتوماتیک متوقف می‌شوند. این حالت مختص ایران نیست و برای هر اکانتی در هر کشوری ممکن است پیش بیاید.»

گوگل‌ادز اکانت پرداخت برخی از شرکت‌های ایرانی را متوقف کرد 1

رضا شاکری، هم‌بنیان‌گذار و مدیر آژانس هدف

بنیان‌گذار آژانس هدف در ادامه توضیح می‌دهد: «اتفاق بد این است که گوگل شک کرده یا ردپایی از ایران در شرکتی که اکانت‌ها را شارژ می‌کند، ببیند. این موضوع باعث می‌شود که کل MCC ساسپند شوند و علاوه بر این، گوگل دیگر اجازه نخواهد داد که با آن مدارک هویتی، شرکتی که در خارج از ایران ثبت شده است، اکانتی دریافت کند. در چنین حالتی کار سخت‌تر می‌شود چرا که باید دوباره از اول کارهای مربوط به ثبت شرکت انجام شود.»

شاکری بر این باور است که وضعیت فعلی برای برخی از آژانس‌های گوگل ادز در ایران، به دلیل شک کردن گوگل به برخی از پرداخت‌ها است و قصد شفاف کردن آنها را دارد. چرا که از شرکت‌های ایرانی درخواست مستندات کرده و برای بررسی آنها زمان خواسته است.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته راتین و جی‌ادز دچار چنین مشکلاتی شدند، ادامه می‌دهد: «این برای شرکت‌های ایرانی یک تلنگر بود که روی اکانت‌های خود حساس‌تر باشند و همین شرکت‌ها نیز راهکارهایی را به کار گرفتند که احتمال تشخیص ایرانی بودن کاربران برای گوگل دشوارتر شود. به طور مثال راتین به شما اجازه نمی‌دهد که با جیمیلی که روزانه با آن کار می‌کنید، به اکانت خود وارد شوید و باید یک ایمیل اوت لوک بسازید و به هیچ‌عنوان با آن آدرس ایمیل در هیچ سایت دیگری وارد نشوید؛ چرا که گوگل اطلاعات همه اکانت‌های جیمیل را دارد و می‌تواند از طریق جیمیل‌تان متوجه شود که در چه سایت‌هایی وارد شده‌اید و در چه کشوری هستید.»

شاکری ادامه می‌دهد:‌ «جی‌ادز نیز به کاربران خود می‌گوید که یک ایمیل مستقل با ترکیبی از اعداد و حروف بسازند و با آن ادرس ایمیل در جای دیگری وارد نشوند. همه این راهکارها، در واقع تلاش شرکت‌های ایرانی برای پیش‌گیری از شناسایی شدن کاربران ایرانی است چرا که شناسایی شدن توسط گوگل می‌تواند یک کسب‌وکار را زمین بزند.»

وقتی گوگل ایرانی‌ها را شناسایی می‌کند

علی علیزاده، مدیرعامل راتین در این باره توضیح می‌دهد که اکانت‌ها و پروفایل پیمنت چند  آژانس‌ فعال در زمینه گوگل‌ادز که به نسبت تعداد MCCهای کمی داشتند به علل مختلفی از طریق گوگل شناسایی شده است. او بر این باور است که  دلیل این موضوع به احتمال نزدیک به یقین شناسایی ایرانی بودن صاحبان اکانت بوده است.»

او می‌گوید: «وقتی چنین اتفاقی برای یک اکانت وقتی رخ می‌دهد، احتمالا برای چندین اکانت گوگل ادز بعدی‌شان هم همین اتفاق رخ خواهد داد. راهکار بعدی این است که این اکانت ها برای مدتی به اکانت‌هایی مهاجرت کنند که پروفایل پیمنت امنی دارند یا هرکدام با یک پروفایل پیمنت اختصاصی سعی کنند برای مدتی تبلیغات کنند و حساسیت‌های گوگل بعد از مدتی از روی این اکانت‌ها برداشته می‌شود و بعدش اتوماتیک می‌توانند به کار خود ادامه بدهند.»

گوگل‌ادز اکانت پرداخت برخی از شرکت‌های ایرانی را متوقف کرد 2

علی علیزاده، مدیرعامل راتین

علیزاده در رابطه با اینکه برای پیش‌گیری از این موضوع باید چه کرد، توضیح می‌دهد: «عموما به تجربه ما، در سال‌های اخیر باید برای اکانتی که بیشتر از یکی دوسال کار کرده است، اکانت بک‌آپ تهیه شود که با پروفایل پیمنت اختصاصی درست شده است. البته هیچ گارانتی وجود ندارد که این امنیت باقی بماند چرا که به هرحال ما ایرانی هستیم و در آخر گوگل اکانت‌های ما را می‌بندد.

این مشکل غیرقابل پیش‌بینی است

احمد عطار‌زاده، مدیر مارکتینگ تپسل نیز با اشاره به اینکه پیمنت‌ها مسئله اصلی این روزهای صنعت است، در این رابطه می‌گوید:‌ «سرویس برای ما در تپسل اهمیت زیادی دارد و بسیار دقت می‌کنیم که در این روزها به مشکل نخوریم و اگر برای اکانتی مشکل ایجاد شد، پشتیبانی داشته باشیم. در ایران باید همیشه برای همه چیز چند بک‌اپ و راهکار داشت، چون مشتری از ما توقع دارد که با تمام مشکلات بهترین سرویس را ارائه کنیم.»

گوگل‌ادز اکانت پرداخت برخی از شرکت‌های ایرانی را متوقف کرد 3

احمد عطارزاده، مدیر مارکتینگ تپسل

او ادامه می‌دهد:‌ «گوگل اگر به یک اکانت مشکوک شود، آن را متوقف می‌کند که البته بازگردانی آن با ارسال مدارک مربوطه، کار سختی نیست اما قطعا دست کم بازگردانی آن یک هفته زمان خواهد برد. راهکار شرکت‌های بزرگ برای این موضوع غیرقابل پیش‌بینی، داشتن چند اکانت هم‌زمان است که در صورت متوقف شدن یکی از آنها کمپین سایر مشتریان دچار مشکل نشود.»

 

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

ایلیا نوش
ایلیا نوش

گوگل ادز یکی از بهترین راه هاست حتما پیشنهاد میکنم امتحان کنید