پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نمودارهای حبابی برای درک بهتر داده‌ها به دیتا استودیو اضافه شد

زهرا محبی زهرا محبی
27 فروردین 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نمودارهای حبابی برای درک بهتر داده‌ها به دیتا استودیو اضافه شد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل قصد دارد فرآیندهای تجسم داده را در دیتا استودیو و گوگل سرچ کنسول بهبود دهد و برای این کار، تمپلیت‌های نمودارهای حبابی را برای استفاده کاربران اضافه کرده است. نمودارهای حبابی به شما کمک می‌کنند تا دیدگاه و البته تجزیه‌وتحلیل بهتری از دیتاهای سرچ کنسول خود در دیتا استودیو به دست آورید.

این تمپلیت برای همه کاربران رایگان است و از همین حالا امکان استفاده از آن را در گوگل دیتا استودیو دارید. تصویر زیر نمونه‌ای از نحوه کار و نمایش این نمودار است.

نمودار حبابی گوگل

گوگل اعلام کرده است که این آپدیت بصری را تنها جهت بهتر کردن فرآیند تجزیه‌وتحلیل داده در گوگل سرچ کنسول اضافه کرده است که تا پیش از این جای خالی آن با ابزارهای Third party پر می‌شد. حالا به‌راحتی و با کلیک بر روی لینک تمپلیت گوگل، می‌توانید یک نمودار حبابی برای داده‌های خود ایجاد کنید.

برای استفاده از نمودار حبابی برای تجسم داده‌های کوئری، ابتدا باید گوگل سرچ کنسول خود را به Data Studio متصل کنید. سپس لینک تمپلیتی که گوگل طراحی کرده است را در همان مرورگری که با آن وارد حساب سرچ کنسول شده‌اید باز کنید. پس از این مرحله، نمودار به صورت خودکار باز و با داده‌های در دسترس شما پر می‌شود. تصویر بالا نمونه‌ای از همین فرآیند است.

بخوانید  خلاصه اخبار حوزه بازاریابی دیجیتال در هفته گذشته هفته (۲۷ اردیبهشت- ۳ خرداد)
مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک