پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل آنالیتیکس AI Insight را به دشبورد خود اضافه کرد

مهسا بهادری مهسا بهادری
13 تیر 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل آنالیتیکس AI Insight را به دشبورد خود اضافه کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل اینسایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به تحلیل‌گر گزارش در Google Analytics 4 اضافه کرد.

به گزارش socialmediatoday گوگل در حال معرفی قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به Google Analytics ۴ است تا به بازاریابان کمک کند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند و از فرصت‌های کلیدی که پدید می‌آید، نهایت بهره را ببرند. این به‌روزرسانی‌های جدید بخشی از Google Analytics ۴ در حال توسعه است و به زودی تنها گزینه موجود خواهد بود، زیرا گوگل ابزارهای تجزیه و تحلیل استاندارد و ۳۶۰ فعلی را کنار می‌گذارد.

در وهله‌ اول، گوگل قابلیت جدیدی به نام generated insights ارائه می‌کند که گزارش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و اتفاقات کلیدی داده‌ها را ارائه می‌کنند.

هدف از ارائه خدمات این است که توضیحاتی ساده‌تر و با زبان عامیانه در مورد فرصت‌های موجود در داده‌ها به کاربران ارائه دهد تا از تمام جنبه‌ها مطلع باشند.

در توضیحاتی که گوگل ارائه داده آمده: «تصور کنید خرید از شما در تاریخ‌های خاصی افزایش یافته است. موتور هوش‌مصنوعی ما از طریق بررسی ابعاد و معیارها تلاش می‌کند تا به طور پیش‌فرض نقاط را به هم متصل کند و توضیح دهد که چرا این افزایش‌ فروش رخ داده است. این گزارش‌ها به صورت قابل فهم نوشته می‌شوند.»

بنابراین، این قابلیت از هوش مصنوعی گفت‌وگو محور برای بهتر خلاصه کردن یادداشت‌های کلیدی داده‌ها استفاده می‌کند که می‌تواند به کاربران در شناسایی دلایل نوسان‌ها و تغییرات مختلف کمک کند.

گوگل آنالیتیکس AI Insight را به دشبورد خود اضافه کرد 1

همچنین، گوگل تعداد نمایش‌های جمع‌آوری‌شده از حساب‌های متصل به Campaign Manager 360 را اضافه می‌کند که دید بهتری در مورد عملکرد کمپین‌ها در قیف بازاریابی به کاربران ارائه می‌دهد.

براساس اطلاعات منتشر شده، گوگل ثبت داده‌های مربوط به هزینه‌های تبلیغاتی غیرگوگلی در آنالیتیکس را ساده‌تر کرده است. با اتصال اکانت‌های تبلیغ در Pinterest، Reddit و Snap به‌طور مستقیم از گوگل آنالیتیکس، به‌طور خودکار داده‌های کمپین‌ها را در گزارش‌های عملکرد مشاهده خواهید کرد که با معیارهای «ads cost» ،«ads clicks» و «ads impressions» همخوانی دارد.»

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در آنالیتیکس، اضافه شدن امکان «بودجه‌بندی چند کاناله» (cross-channel budgeting) است. این ویژگی گزارشی از پیش‌بینی‌ها برای ردیابی پیشرفت و رشد رسانه‌ها و همچنین عملکرد پیش‌بینی‌شده در برابر اهداف تعیین شده ارائه می‌دهد. همچنین، گوگل برنامه‌ریزی کرده تا از برخی APIهای Chrome Privacy Sandbox پشتیبانی کند، که این امکان را فراهم می‌کند تا عملکرد کمپین‌ها بدون استفاده از کوکی‌های شخص ثالث اندازه‌گیری شود.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

اشاره