پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل با کمک هوش مصنوعی، ویژگی‌های جدیدی به «گوگل داکس» و «جیمیل» اضافه می‌کند

زهرا محبی زهرا محبی
5 فروردین 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل با کمک هوش مصنوعی، ویژگی‌های جدیدی به «گوگل داکس» و «جیمیل» اضافه می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل مدتی‌است که با معرفی چت‌بات Bard تمرکز ویژه‌تری روی هوش مصنوعی داشته است و حالا نیز اعلام کرده که قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری روی هوش مصنوعی بکند. طبق اعلام گوگل، هدف این است که قدرت هوش مصنوعی مولد از طریق گوگل کلاود و MakerSuite به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها اضافه شود و ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در گوگل ورک‌اسپیس توسعه پیدا کند. فعلا دو پلتفرمی که این برنامه برایشان در حال اجراست، «گوگل داکس» و «جیمیل» هستند.

گوگل به دنبال استفاده صددرصدی از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی ابزارها و توانمندسازی کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان است. ایجاد سریع پیش‌نویس‌ و ویژگی‌هایی برای تسهیل فرآیند تایپ و نوشتن در گوگل داکس و جیمیل، از ویژگی‌هایی است که به کمک هوش مصنوعی به کاربر معرفی خواهد شد. گوگل همچنین، قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد (generative AI) را با حفظ حریم خصوصی و برای دسترسی آسان به توسعه‌دهندگان و سازمان‌ها، به گوگل کلاود (سرویس ابری گوگل) اضافه می‌کند. در واقع به گفته گوگل، توسعه‌دهندگان با استفاده از PaLM API و MakerSuite می‌توانند به‌راحتی ایده‌های خود را نمونه‌سازی کنند و بر اساس بهترین مدل‌های زبانی گوگل آن‌ها را بسازند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی‌محور «گوگل ورک‌اسپیس»

گوگل ورک‌اسپیس مجموعه برنامه‌ها، ابزارها و پلتفرم‌هایی است که هر فردی با داشتن یک اکانت جیمیل گوگل، می‌تواند به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشد. حالا گوگل با کمک هوش مصنوعی، ویژگی‌هایی را به این فضا اضافه کرده است که فرآیند نوشتن را برای کاربر آسان‌تر از همیشه می‌کند. اگر می‌خواهید در بستر گوگل داکس و جیمیل در خصوص موضوعی یک متن بنویسید، می‌توانید به کمک هوش مصنوعی آن را تایپ کنید و به‌سرعت، یک پیش‌نویس برای شما ایجاد می‌شود. سپس می‌توانید برای حرفه‌ای‌تر شدن متن، تغییراتی من‌جمله کوتاه کردن، جایگزینی کلمات یا تنظیم لحن را انجام دهید.

هوش مصنوعی

PalM API و MakerSuite

گوگل به‌تازگی PalM API را به عنوان راهی آسان و ایمن برای توسعه‌دهندگان معرفی کرده است که با مدل‌های زبانی آن بتوانند کارهای خود را توسعه دهند. این API شامل ابزار MakerSuite است که نقشش را در نمونه‌سازی از ایده‌های توسعه‌دهندگان ایفا می‌کند. به گفته گوگل، با گذشت زمان، MakerSuite ویژگی‌هایی همچون تولید داده‌های مصنوعی، تنظیم مدل سفارشی و برخی ویژگی‌های مهندسی سریع را ارائه خواهد داد که توسط ابزارهای قدرتمند حفظ امنیت، پشتیبانی می‌شوند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد به گوگل کلاود

گوگل اشاره کرده که توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند مدل‌ها و برنامه‌های خود را با استفاده از هوش مصنوعی مولد ساخته و سفارشی کنند، می‌توانند از مدل‌های هوش مصنوعی گوگل بهره ببرند. از جمله این مدل‌ها PalM است که دسترسی به آن از طریق گوگل کلاود ممکن است. گوگل با این کار می‌خواهد کمکی برای سازمان‌ها و توسعه‌دهندگان باشد تا در حوزه امنیت و حریم خصوصی در سطح سازمانی مشکلی نداشته باشند.

به طور کلی، گوگل در حال توسعه یک اکوسیستم هوش مصنوعی در درون خود است و سرمایه‌گذاری‌های اخیر این کمپانی غول فناوری نیز چیزی جز این نمی‌گوید. باید دید گوگل برای ساختن این اکوسیستم جدید، چه برنامه‌های جدی‌تری در آینده دارد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

مطالب پیشنهادی

اسمارتک