پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار مصاحبه‌ها
مدیر دیجیتال مارکتینگ سامسونگ:

مارکتینگ یک دانش منطقه‌ای بوده و شناخت مخاطب هر اقلیم لازمه موفقیت در این کار است

الهه صالحی الهه صالحی
20 مهر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مارکتینگ یک دانش منطقه‌ای بوده و شناخت مخاطب هر اقلیم لازمه موفقیت در این کار است

گیلا صولتی، مدیر دیجیتال مارکتینگ سامسونگ در حاشیه رویداد ارتباطات بازاریابی دی‌ام برد به چالش‌های روز فعالان حوزه بازاریابی پرداخت. به باور او فراتر از ابزارها چیزی که مارکترها امروزه باید به آن توجهی جدی داشته باشند، حساسیت مخاطبان است.

به گزارش ‌دی‌ام برد، گیلا صولتی مدیر دیجیتال مارکتینگ سامسونگ در حاشیه رویداد ارتباطات بازاریابی درباره چالش‌های برندها و مارکترها در زمینه تولید محتوا گفت: «امروزه با چالش تعداد زیادی از تولید محتوا رو به رو هستیم، الان می‌بینیم که هرکسی با هر سطح دانش و اطلاعاتی حتی در یک روستای دور افتاده با یک گوشی هوشمند تولید محتوا می‌کند؛ تولید محتوایی که قشنگ است و میلیونی مخاطب دارد ولی این موضوع باعث شده که کار برای کسانی که تولید محتوا می‌کنند؛ به ویژه در برندها، سخت شود.»

امروز توانایی جلب توجه مهم است

او در ادامه با اشاره به اینکه در زمان پدربزرگ‌های ما نیروی بدنی اهمیت داشت و کسی که زور بازوی بیشتری داشت، موقعیت شغلی بهتری داشت، افزود: «پس از آن دانش و تحصیلات معیار موفقیت افراد بود اما امروزه دسترسی به اطلاعات آنقدرها هم مزیت نیست، چراکه هرکسی در هرجایی از دنیا می‌تواند با یک جست‌وجوی ساده به دنیایی از اطلاعات دسترسی پیدا کند. آن چیزی که امروز مهم تلقی می‌شود، توجه افراد و توانایی جلب توجه آنان است.»

صولتی توضیح داد: «خیلی از برندها و افراد به دنبال همین توجه هستند و برای آن هزینه صرف می‌کنند. تحقیقات می‌گویند که بازه توجه آدم‌ها حدود سه ثانیه است؛ این یعنی من به عنوان یک مارکتر تنها سه ثانیه زمان دارم که توجه مخاطب را به خود جلب کنم و این سه ثانیه آنقدر ارزشمند است که کار را بسیار سخت می‌کند. از طرفی، با نسل و مخاطبی روبه‌رو هستیم که به مسائل مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… حساس است و حتی گاهی وقت‌ها می‌بینیم که ممکن است اینفلوئنسری محبوب، اشتباهی کند و نزد مخاطب فرو بریزد.»

آگاهی از حساسیت‌های مخاطب از مهارت‌های مارکتر است

صولتی در ادامه گفت: «چالش اصلی که در تولید محتوا به عنوان یک دیجیتال مارکتر با آن رو به رو هستیم این است که تنها ابزار یا آموختن بهره‌گیری از ابزارهای مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ کافی نیست، بلکه حساس شدن به تمام مسائلی است که نسل جدید نسبت به آن حساس‌اند خود یک مهارت مهم است.»

صولتی ضمن بیان اینکه ما به عنوان یک مارکتر باید اخبار روز را دنبال کنیم و از ترندها آگاه باشیم، گفت: «اهمیتی ندارد که این موضوعات و ترندها مطابق سلیقه من باشد یا خیر، مهم این است که محتوایی که من تولید می‌کنم چه اثری روی مخاطب من می‌گذارد و چه موضوعی برای او جالب و مهم است. حالا در این دنیای شلوغ و پر محتوا متوجه می‌شوید که راه‌اندازی کمپین و تولید محتوا چقدر سخت می‌شود.»

مدیر دیجیتال مارکتینگ سامسونگ ادامه داد: «از طرفی دیگر چالش‌های دیگر از جمله انتخاب اینفلوئنسر و KOL وجود دارد و نباید به این افراد به عنوان بیلبورد و مدیا نگاه کنیم، بلکه باید با برند عجین شوند تا بتوانند سفیر برند خوبی باشند. حتی مدل تولید محتوا بسیار اهمیت دارد. امروزه محتواهایی که خیلی روی آن کار می‌شود، توجه نمی‌گیرند بلکه محتوایی ساده و واقعی تر توجه بهتری می‌گیرد؛ چون آدم‌ها حس بهتری به آن دارند.»

او ادامه داد: «این‌ها چالش‌هایی است که همه درگیر آن هستیم و باید به آن حساس بوده و به آن توجه کنیم. همه به دنبال این هستند که یک محتوای خلاق ارائه کنند اما قسمت گمشده‌ای در مارکتینگ وجود دارد، این است که باید جامعه خود را بشناسید و به حساسیت‌ها، فرهنگ و … توجه ویژه داشته باشید.»

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی