پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نخستین همایش ملی «قند پارسی» با حضور وزیر فرهنگ برگزار شد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
2 بهمن 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نخستین همایش ملی «قند پارسی» با حضور وزیر فرهنگ برگزار شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نخستین همایش ملی «قند پارسی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر با هدف پاسداری از زبان و ادبیات فارسی و ارتقای نقش و کارکرد آن در عرصه تبلیغات از مسئولان فرهنگی روز گذشته در تالار رودکی برگزار شد. در این همایش علاوه بر رونمایی از تمبر «قند پارسی» از برگزیدگان قدردانی شد.
نخستین همایش ملی «قند پارسی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، محمد الهیاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، فرزانه فخریان مشاور وزیر فرهنگ در امور کودک و نوجوان و شماری از اهالی فرهنگ و رسانه در تالار رودکی برگزار شد.

عباس محمدیان در ابتدای این همایش گفت: «بان فارسی دومین زبان بزرگ جهان اسلام است و غنی شده از شکوه حماسه سرایی فردوسی، عظمت اندیشه مولوی، مردم شناسی سعدی و اعجاز زبانی و وسعت فکری حافظ است و عامل انتقال تمدن بوده که بخش مهمی از فرهنگ جهان است. در روزگاری که رشد تکنولوژی آدمی را دچار استیصال در پاسخ به سوال من کیستم می‌کند، این زبان فارسی است که ریشه‌های کهن سرزمین ما را دارد و برای زنده نگه داشتن آن به بشریت متصل شده است. همچنین دنیای رسانه پیوندگاه اندیشه انسانی است که زبان را به عنوان ابزار انتقال می‌داند.»

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌ها بیشتر از هر نهاد دیگری با زندگی گره خورده است افزود: «همه ما باید برای پاسداشت زبان فارسی قیام کنیم. شعار امسال این همایش عبارت است از شکوه هویت ملی و مبنای تبلیغات اصیل؛ متأسفانه در گذشته برای پاسداشت زبان فارسی کوتاهی کردیم و اگر جهادگونه کار کنیم بازهم عقب افتادگی که در این زمینه داریم را نمی‌توانیم جبران کنیم.»

دو هزار و ۱۲۴ اثر دریافت شد

بنابر اعلام دبیرخانه نخستین همایش قند پارسی، فراخوان همایش قند پارسی در بخش‌های تبلیغات تجاری، مسئولیت اجتماعی، تبلیغات فرهنگی با محوریت فرهنگ غنی فارسی، رسانه‌های برخط، چاپی و فضای مجازی منتشر و دبیرخانه آن در ۳ سطح شهرستانی، استانی و ملی فعال است. دبیرخانه همایش  در مجموع ۲هزار و ۱۲۴ اثر دریافت کرد که از بین این آثار، ۱۸۳ اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرده است.
پیش‌تر در ۲۳ اردیبهشت سال جاری، همایش رونمایی از نشان قند پارسی در تالار رودکی تهران برگزار شد و جمع کثیری از سفرای کشورهای خارجی در ایران، نخبگان و علاقه‌مندان زبان پارسی حضور داشتند.
قند پارسی
در این مراسم علاوه بر رونمایی از تمبر «قند پارسی» از مجید دوخته چی، شاهین ترکمن، مریم شفیعی، هادی مظفری، روابط عمومی بانک تجارت، فواد تجلی، حسین اکبری، یوسف فراهانی، امید جلوداریان، کاوه مرحمتی و احسان نادعلی به‌عنوان برگزیدگان این همایش تقدیر شد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک