سنجاب
اخبار
نتایج نظرسنجی گارتنر نشان می‌دهد:

بیش از یک‌چهارم سازمان‌های بازاریابی استفاده محدودی از GenAI در کمپین‌های بازاریابی دارند

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیش از یک‌چهارم سازمان‌های بازاریابی استفاده محدودی از GenAI در کمپین‌های بازاریابی دارند

نظرسنجی‌های انجام شده در گارتنر نشان می‌دهد که ۲۷ درصد از مدیران ارشد بازاریابی (CMO) اعلام کرده‌اند که سازمان‌هایشان یا استفاده محدودی از هوش مصنوعی Generative در کمپین‌های بازاریابی دارند یا اصلاً از آن بهره نمی‌برند. این نظرسنجی که در فاصله جولای تا سپتامبر ۲۰۲۴ از ۴۱۸ رهبر بازاریابی انجام شده، نشان می‌دهد که درحالی‌که برخی سازمان‌ها با سرعت بالا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، برخی دیگر هنوز این فناوری را نپذیرفته‌اند.

Suzanne Schwartz، مدیر ارشد تحلیل‌گر در بخش بازاریابی گارتنر در این باره می‌گوید:« بسیاری معتقدند که هوش مصنوعی Generative می‌تواند تحول بزرگی در دنیای بازاریابی ایجاد کند، بااین‌حال، بسیاری از مدیران ارشد بازاریابی احساس می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌هایشان در این حوزه هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است.»

سازمان‌های موفق، بیشتر از دیگران از GenAI استفاده می‌کنند

  • طبق نظرسنجی گارتنر، ۴۷ درصد از سازمان‌ها گزارش داده‌اند که از GenAI (هوش مصنوعی تولیدکننده) برای ارزیابی و گزارش‌دهی کمپین‌ها استفاده بسیاری کرده‌اند.
  • سازمان‌های موفق، با سرعت بیشتری نسبت به همتایان خود از هوش مصنوعی Generative در فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند. این سازمان‌ها ۱.۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی‌ها در دستیابی به رشد سود سالانه موفق بوده‌اند و توانسته‌اند به تمام اهداف بازاریابی‌شان در زمینه جذب و حفظ مشتری و افزایش درآمد از مشتریان فعلی برسند.
  • در میان سازمان‌هایی که از GenAI استفاده کرده‌اند، ۷۷ درصد از آن برای فعالیت‌های خلاقانه مانند تولید محتوا بهره می‌برند که این میزان در سازمان‌های با عملکرد بالا به ۸۴ درصد می‌رسد. همچنین ۴۸ درصد از این سازمان‌ها از GenAI برای توسعه استراتژی استفاده می‌کنند که در میان سازمان‌های موفق به ۵۲ درصد افزایش می‌یابد.

 گِرِگ کارلوچی از گارتنر می‌گوید: «سازمان‌های موفق در بازاریابی پیش‌گام در استفاده از GenAI هستند و از آن برای بهینه‌سازی کمپین‌ها و پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند.»

اکثر مدیران ارشد بازاریابی از عملکرد کمپین‌ها راضی نیستند

  • درحالی‌که ۴۴.۵درصد از کل بودجه بازاریابی صرف کمپین‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای می‌شود، بیشتر مدیران ارشد بازاریابی از عملکرد کمپین‌ها راضی نیستند.
  • به طور میانگین، ۸۷٪ از مدیران ارشد بازاریابی گزارش داده‌اند که در ۱۲ ماه گذشته با مشکلاتی در عملکرد کمپین‌ها مواجه بوده‌اند. از این تعداد، ۴۵٪ گفته‌اند که در سال گذشته، گاهی مجبور به پایان زودهنگام کمپین‌ها به دلیل عملکرد ضعیف بوده‌اند.
  • همچنین مدیران ارشد بازاریابی اعلام کرده‌اند که موفقیت کمپین‌ها علاوه بر بخش بازاریابی، تحت تأثیر دیگر بخش‌های ارشد سازمان نیز قرار دارد. ۳۱٪ از رهبران بازاریابی می‌گویند که بخش مالی، بزرگ‌ترین مانع در اجرای موفق کمپین‌های بازاریابی است. پس از آن، رهبری اجرایی (۲۶٪) و بخش فروش (۲۶٪) به عنوان دیگر موانع شناخته شده‌اند.

Suzanne Schwartz، مدیر ارشد تحلیل‌گر در بخش بازاریابی گارتنر دررابطه‌با مدیران ارشد بازاریابی می‌گوید: «برای موفقیت بیشتر کمپین‌ها، ضروری است که مدیران ارشد بازاریابی ارتباطات بهتری با همتایان خود در بخش‌های مالی، فروش و رهبری اجرایی برقرار کنند. با استفاده از رویکرد مبتنی بر داده در تصمیم‌گیری‌ها، مدیران بازاریابی می‌توانند استراتژی‌های خود را بهتر با دیگر مدیران ارشد سازمان به اشتراک بگذارند و موانع بین بخش‌ها را کاهش دهند.»

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...