پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

قابلیت جدید گوگل آنالیتیکس 4: شخصی‌سازی هوم‌پیج و ایجاد دوباره مخاطبین نسخه یونیورسال

زهرا محبی زهرا محبی
7 دی 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قابلیت جدید گوگل آنالیتیکس 4: شخصی‌سازی هوم‌پیج و ایجاد دوباره مخاطبین نسخه یونیورسال
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل آنالیتیکس نسخه 4 در جدیدترین آپدیت خود، به کاربران اجازه می‌دهد مخاطبین نسخه یونیورسال خود را دوباره ایجاد کنند. امکانات شخصی‌سازی بیشتر صفحه هوم‌پیج از دیگر قابلیت‌های این آپدیت است. هر دوی این موارد در راستای تسهیل انتقال از نسخه یونیورسال به گوگل آنالیتیکس 4 هستند. هم‌اکنون کاربران این سرویس می‌توانند با اضافه کردن افزونه «Migrator for Google Analytics Google Sheets» بسیاری از ویژگی‌های نسخه یونیورسال را در نسخه 4 داشته باشند. نکته مهم این است که این آپدیت‌ها در تلاش هستند که گوگل آنالیتیکس 4 را برای کاربران قابل تحمل کنند؛ پس اگر هنوز از یونیورسال به این نسخه سوییچ نکرده‌اید، الان وقت خوبی برای این کار است.

مخاطبان نسخه یونیورسال را دوباره در گوگل آنالیتیکس 4 ایجاد کنید

مخاطبان می‌توانند بر اساس ابعاد و معیارهایی که در نسخه یونیورسال و نسخه 4 یکسان هستند، دوباره ایجاد شوند. اگر ابعاد و معیارهای مورد استفاده مخاطبین چیزی است که در نسخه یونیورسال و نسخه 4 متفاوت است، می‌توانید تعاریف مخاطبین را ویرایش کنید و با استفاده از ابعاد و معیارهای نسخه 4 بهره ببرید.

گوگل آنالیتیکس

هوم‌پیج را شخصی‌سازی کنید

به خاطر داشته باشید که وقتی هوم‌پیج‌تان را شخصی‌سازی می‌کنید، این سفارشی‌سازی فقط برای شما قابل مشاهده است و سایر کاربران داشبورد آن را نخواهند دید. می‎‌توانید از راهنمای گوگل آنالیتیکس اطلاعات بیشتری در این خصوص بگیرید.

معیارها و ابعاد را شخصی‌سازی کنید

شما می‌توانید معیارهای کارت‌های مختلف را تغییر دهید. در کارت overview، نشانگر را روی یک سنجه نگه دارید تا منوی کشویی را ببینید و بتوانید معیار را تغییر دهید. در کارت realtime، می‌توانید از بین تعدادی از ابعاد (به عنوان مثال، مخاطب، شهر) انتخاب کنید یا بگذارید گوگل آنالیتیکس به صورت پیشفرض خودش این کار را برای شما بکند.

گوگل آنالیتیکس

آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس 4 انتخاب‌های شما را در خصوص متریک یا ابعاد ذخیره و در موقع نیاز بازیابی می‌کند. یک بخش جدید نیز به سرویس اضافه شده است که «کارت‌های پیشنهادی» نام دارد و برای تازه‌واردان نسخه 4، کمک خوبی محسوب می‌شود. نهایتا، در این نسخه امکان ارائه بازخورد دارید. با نگه داشتن موس روی گوشه سمت راست بالای کارت، انگشت لایک یا دیس‌لایک ظاهر می‌شود که می‌توانید بازخورد خود را در آنجا ثبت کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات