پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

براساس اعلام گوگل: GA4 از صفحات AMP پیشتیبانی خواهد کرد

الهه صالحی الهه صالحی
11 تیر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس اعلام گوگل: GA4 از صفحات AMP پیشتیبانی خواهد کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل پشتیبانی AMP را در Google Analytics 4 (GA4) برای همه ناشران خود ارائه کرد و ناشران قادر خواهند بود که عملکرد AMP را در GA4 را درست مانند سازوکار Universal Analytics رصد کنند.

به گزارش دی‌ام برد، اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که از AMP استفاده می‌کنید، از حالا می‌توانید عملکرد خود را درست به همان شیوه UA از طریق GA4 ارزیابی کنید و گوگل‌آنالیتیکس۴ از حالا به بعد از AMP پشتیبانی خواهد کرد. البته باید بدانید که برای انتقال از UA به GA4 تا پایان این هفته که قرار است UA از کار بیفتد، بیشتر فرصت ندارید.

در همین رابطه، گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که کاربران تا چند روز دیگر وقت دارند که از گوگل آنالیتیکس یونیورسال به GA4 منتقل شوند اما خیال‌شان راحت باشد که سرعت به روزرسانی‌های جدید برای این پلتفرم کاهش نخواهد یافت.

این شرکت اشاره کرده است که AMP به ناشران کمک کرده است تا تجربیات کاربری عالی را برای خوانندگان خود ایجاد کنند و این انتقال از گوگل آنالیتکس یونیورسال به گوگل آنالیتکس۴ برای ناشرانی که استفاده از AMP را برای کمک به ادامه ردیابی معیارهای خود در GA4 انتخاب می‌کنند بسیار مهم است.

براساس اعلام گوگل: GA4 از صفحات AMP پیشتیبانی خواهد کرد 1

درواقع می‌توان این خبر را به معنای تلاش گوگل برای منتقل کردن کاربران از گوگل آنالیتیکس یونیورسال به GA4 دانست؛ از اوایل تیرماه (جولای) گوگل هنگام ورود به گوگل آنالیتکس پیامی برای کاربران نمایش می‌داد که در آن اشاره شده بود که گوگل آنالیتیکس یونیورسال ثبت دیتا را در این نسخه متوقف می‌کند و به کاربران اجازه خواهد داد که تا حداکثر تا ابتدای سال ۲۰۲۴ به تاریخچه گزارش‌ها و داده‌ها دسترسی پیدا کنند و مهاجرت به GA4 باید در اسرع وقت انجام شود.

براساس اعلام گوگل: GA4 از صفحات AMP پیشتیبانی خواهد کرد 2

لازم است بدانید که گوگل AMP یا Accelerated Mobile Pages (صفحات موبایلی شتاب‌یافته) پروژه‌ای است که توسط گوگل و توییتر طراحی شده است تا به کسب‌وکارها برای سریع‌تر لود شدن صفحات وب‌سایت کمک کند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات